نسخه چاپی

افزایش هزینه‌های هر مددجو در آسایشگاه كهریزك

مدیر آسایشگاه خیریه كهریزك با اشاره به افزایش سرانه هزینه هر مددجو به 3 میلیون و 300 هزار تومان، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاضر، كمك‌های مردمی به این مجموعه نسبت به گذشته كاهش یافته است.

به گزارش نما، محمدرضا صوفی‌نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به اینکه متوسط سرانه هزینه‌های هر مددجو در این آسایشگاه به 3 میلیون و300 هزار تومان افزایش یافته است،‌گفت: در این شرایط متوسط دریافتی ما در سال گذشته از مددجویان مستمری‌بگیر 186 هزار تومان بوده است.

اخبار اجتماعی- وی خاطرنشان کرد: 80 درصد مددجویان کهریزک توانایی پرداخت این مبلغ را هم ندارند و تنها 20 درصد از آنها با کمک از مستمری بازنشستگی‌شان این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

*کاهش کمک‌های مردمی به کهریزک

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور گفت: کمک‌های مردمی با توجه به شرایط حاضر نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

صوفی‌نژاد ادامه داد: بیش از این پروتئین گوشتی مورد نیاز این آسایشگاه از محل نذرها و کمک‌های مردمی تامین می‌شد که با توجه به افزایش قیمت گوشت و کاهش کمک مردمی در تامین این پروتئین دچار مشکل شده‌ایم.

*تنها به ‌اندازه یک و نیم ‌ماه ذخیره پویشنه داریم

وی در خصوص هزینه‌های تامین پوشینه (پوشک بزرگسال)‌مددجویان آسایشگاه کهریزک نیز توضیح داد: عدم تامین بودجه لازم برای تهیه این محصول باعث شده تنها یک و نیم ماه ذخیره پوشینه در آسایشگاه وجود داشته باشد.

به گفته مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک، مددجویان آسایشگاه کهریزک به طور روزانه هزار و 840 واحد پوشینهمصرف می‌کنند که برای تهیه آن سالانه 2 و نیم میلیارد اعتبار لازم است.

صوفی‌نژاد با اشاره به اینکه 22 درصد مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک مددجویان دهنی هستند، اظهار داشت: این مددجویان که جمعیتی 20 هزار نفره را تشکیل می‌دهند باید به کمک پرسنل غذا بخورند.

*کهریزک آبروی نظام جمهوری اسلامی است

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک به بازدید یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: به گفته این نماینده مجلس، کهریزک آبروی نظام جمهوری اسلامی و دولت باید بیشتر به آن توجه کند.

صوفی‌نژاد افزود: اما به دلیل عدم توجه دولت ما با مشکلات متعددی روبرو شده‌ایم.

۱۳۹۸/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...