نسخه چاپی

واكنش پوند و یورو به انتخاب نخست‌وزیر جدید انگلیس

با انتخاب نخست وزیر جدید انگلیس، ارزش یورو و پوند در برابر همتایانشان كاهش یافت.

به گزارش نما، پس از ماه ها کش و قوس سرانجام یکی از طرفداران سرسخت برگزیت که قبلا وزیر خارجه و شهردار لندن بود، به جای ترزا می، نخست وزیر مستعفی انگلیس راهی خانه شماره ۱۰ (مقر نخست وزیری انگلیس) شد. بوریس جانسون که وعده داده است انگلیس به طور قطع تا سی و یکم اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شود، در نهایت در رقابت با جرمی هانت، وزیر خارجه فعلی این کشور سکان دولت را در دست گرفت.

اخبار اقتصادی-با اعلام خبر نخست وزیری جانسون، بازارهای مالی و به ویژه ارز نسبت به این خبر واکنش نشان دادند به گونه ای که پوند به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۱۷ رسید و به ازای ۱.۲۴۳۱ دلار مبادله شد. دیگر ارز مهم اروپایی یعنی یورو نیز با تقویت احتمال خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به پایین ترین سطح دو هفته اخیر خود در برابر دلار رسید و به ازای ۱.۱۱۵۶ دلار مبادله شد.

دیوید چیتهام، تحلیل گر بازار از موسسه "ایکس تی بی" گفت: سرنوشت نخست وزیر انگلیس و پوند به احتمال زیاد در ماه های آینده و با مشخص شدن نتیجه برگزیت معلوم خواهد شد. سوال این است که آیا پوند می‌تواند در کوتاه مدت از سقوط آزاد رها شود یا خیر به ویژه حالا که شانس خروج بدون توافق خیلی بیشتر شده و اقتصاد به لبه پرتگاه نزدیک شده است.

انتظار می رود با روی کار آمدن جانسون، کلاف روابط انگلیس و اتحادیه اروپا پیچیده تر شود. اورسلا فون در لین، رئیس جدید کمیسیون اروپا گفته است موضوعات و دیدگاه های مختلفی وجود دارد که باید با انگلیسی ها بر سر آن ها کار کنیم.

در برابر سایر ارزها، هر پوند به ازای ۱.۱۱۵۵ یورو، ۸۵.۸۳۸۶ روپیه هند، ۱.۷۸۰۹ دلار استرالیا، ۱.۶۳۳۰ دلار کانادا و ۱.۲۲۶۴ فرانک سوئیس مبادله شد.

۱۳۹۸/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...