نسخه چاپی

بازگشت به نقطه اول

عکس خبري -بازگشت به نقطه اول

روزنامه «آرمان» به قلم «هرمیداس باوند» بار دیگر مذاكره با آمریكایی‌ها را تجویز می‌كند! این روزنامه با تأكید بر اینكه واشنگتن همه تلاش خود را گذاشته تا با ایران به یك تفاهم‌نامه مهم برسد، به نظام توصیه می‌كند «معمولاً آن كسانی كه در سیاست خارجی خردمندانه تصمیم می‌گیرند راه دیپلماسی را نمی‌بندند


روزنامه «اعتماد» از جمله روزنامه‌های حامی برجام و مذاکره با ایالات متحده آمریکا که پس از خروج دونالد ترامپ از برجام امید ویژه‌ای به تروئیکای اروپا برای حفظ توافق جامع هسته‌ای بسته بودند، در اعترافی البته دیرهنگام نوشت: «مجموعه تحرکات (اتحادیه) اروپا در قبال برجام از زمان خروج آمریکا از این توافق، این موضوع را به اثبات رسانده که با وجود انگیزه برای حفظ برجام، اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی‌ـ خواسته یا ناخواسته‌ـ ناتوان در حفظ این توافق بوده و عملاً حاضر به پرداخت هزینه لازم برای حیات‌بخشی مجدد به برجام نبوده‌اند. نباید دیگر منتظر وقوع تحولی جدی در روابط دوجانبه اقتصادی یا تلاش اروپا برای انتفاع ایران از مزایای اقتصادی برجام در قالب اینستکس یا دیگر سازوکارهای مالی ویژه بود. این گزاره فی‌نفسه می‌تواند نقطه پایانی بر برجام و بهبود روابط با (اتحادیه) اروپا قلمداد شود.»
اما اگر فکر می‌کنید این رسانه‌ها بر اساس این اعترافات، به اتکا بر قدرت درونی تأکید خواهند کرد و پایان دل بستن به خارج مرزها را تجویز می‌کنند، سخت در اشتباهید! در کمال تعجب روزنامه «آرمان» به قلم «هرمیداس باوند» بار دیگر مذاکره با آمریکایی‌ها را تجویز می‌کند! این روزنامه با تأکید بر اینکه واشنگتن همه تلاش خود را گذاشته تا با ایران به یک تفاهم‌نامه مهم برسد، به نظام توصیه می‌کند «معمولاً آن کسانی که در سیاست خارجی خردمندانه تصمیم می‌گیرند راه دیپلماسی را نمی‌بندند، بلکه سعی می‌کنند راه مذاکره و دیپلماسی را باز نگه دارند. بعد از آن در مذاکرات احتمالی سعی می‌شود به یک سازش نسبی نائل آیند.»
این در حالی است که تجربه توافق جامع هسته‌ای و عملکرد آمریکا و اروپا نشان می‌دهد هر گونه اعتماد و مذاکره مجدد با طرف‌های غربی به تعبیر رهبر معظم انقلاب «فریب» و«سم مضاعف» است؛ سمی که می‌تواند توانایی‌های کشور در حوزه‌های گوناگون را با تهدید جدی روبه‌رو کند!

۱۳۹۸/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...