نسخه چاپی

دیپلمات فرانسوی: آمریكا دیگر ژاندارم جهان نخواهد بود

سفیر سابق فرانسه در واشنگتن می‌گوید فارغ از اینكه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریكا چه كسی پیروز شود، ایالات متحده دیگر نقش ژاندارم جهان را ایفا نخواهد كرد.

به گزارش نما، «ژرارد آرو» سفیر سابق فرانسه در واشنگتن که به بیان صریح دیدگاه‌هایش در مورد روابط اروپا و آمریکا معروف است، روز یکشنبه گفت واشنگتن دیگر ژاندارم جهان نخواهد بود، چه «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا باقی بماند چه فرد دیگری در انتخابات آینده پیروز شود.

اخبار بین الملل- وی در توییتر نوشته است: «در نوامبر ۲۰۲۰، هرکس که انتخاب شود، ایالات متحده اولاً دیگر آن نقش قدیمی ژاندارمی جهان را بازپس نخواهد گرفت و ثانیاً به گردش به سوی آسیا، یعنی جایی که رشد آنجاست، ادامه می‌دهد تا در برابر چین موازنه ایجاد کند.»

این دیپلمات فرانسوی این توییت را با اشاره به یکی از مطالب نشریه «فارین افرز» منتشر کرده که شکاف میان اتحادیه اروپا و آمریکا را موضوعی دنباله‌دار خوانده است.

در این مطلب فارین افرز، اشاره شده است که اختلاف میان اتحادیه اروپا و آمریکا با ترامپ آغاز نشده و با ترامپ نیز به پایان نمی‌رسد. این مطلب، تأکید کرده است که پایان جنگ سرد و ظهور چین موجب شده تا اولویت‌های آمریکا به مرور تغییر کرده و اروپا تنها بماند.

از سوی دیگر، اروپا نیز در تلاش است تا به مرور به سوی استقلال بیشتر از آمریکا حرکت کند. ایده تشکیل ارتش اروپایی، یکی از مواردی است که به نوشته فارین افرز، نشانگر تلاش بروکسل برای استقلال از واشنگتن است.

۱۳۹۸/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...