نسخه چاپی

سرّ پاسخگویی مقتدرانه سید مقاومت

عکس خبري -سرّ پاسخگويي مقتدرانه سيد مقاومت

سرّ پاسخگویی مقتدرانه سید مقاومت در روز دوم ماه محرم این است كه او با الهام از راهبرد قدرت هوشمند امام حسین (ع) در مواجهه با یزید دست به این اقدام شجاعانه زده است.

محمدكاظم انبارلويي - به گزارش نما ، قدرت هوشمند (smart power) تركيبي است از قدرت سخت قهريه و تسويه با قدرت نرم متقاعدسازي و جذب. قدرت هوشمند، توانايي تركيب و تلفيق قدرت سخت و نرم است كه فقط يك رهبر شجاع و حكيم درصدهاي دقيق تركيب آن را مي‌داند.

با ظهور انقلاب اسلامي و درخشش شخصيتي بي‌نظير در عرصه سياست جهان همانند امام خميني (ره) تعاريف و مفاهيم «قدرت» در علوم سياسي دستخوش تغييرات وسيعي قرار گرفت.

جهان سياست با ظهور شخصيت‌هايي چون امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ۴۰ سال گذشته با پديده «قدرت هوشمند» طرف هستند.

سوخت اصلي اين قدرت هنگامي توليد مي‌شود كه قدرتمندان عالم در رأس آنها رؤساي جمهور آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي مشغول عياشي و شرابخواري هستند. درست همان هنگام رهبران الهي ايران اسلامي از نيمه‌هاي شب تا طلوع خورشيد با تضرع و زاري و زانو زدن در برابر قدرت مطلق جهان نيرو مي‌گيرند و از خداوند بزرگ مي‌خواهند آنها را در مسير رهايي انسان‌ها از كفر، شرك و نفاق ياري كند.

جوزف ساموئل ناي استاد برجسته دانشگاه هاروارد و واضع نظريه جنگ نرم كه در دولت‌هاي مختلف آمريكا از جيمي‌كارتر تا كلينتون در كاخ سفيد در مقام تحليلگر ارشد خدمت مي‌كرده است مي‌‌گويد؛ «ديكتاتوري [بخوانيد آمريكا] كه مايل است يك مخالف را مجازات كند چنانچه آن مخالف براي پيشبرد آرمان خود واقعاً جوياي شهادت باشد اعمال قدرت در برابر وي خطاست». (۱)

اعمال قدرت عليه امام (ره) و نهضت امام در منطقه و جهان موقعي كه پيروان آن حضرت در سبيل شهادت هستند يك خطاي راهبردي از سوي آمريكا بوده با آنكه طي نيم قرن اخير اين حقيقت را مي‌دانسته‌اند اما دچار اين خطا شدند. عجيب آنكه هر قدر «زور» مي‌زنند كمتر نتيجه مي‌گيرند اما بر خطاي خود اصرار دارند.

زورآزمايي رژيم صهيونيستي با حزب‌الله در لبنان و سوريه با اولين واكنش شهادت‌طلبانه حزب‌الله وارد مرحله جديدي شده است.رژيم صهيونيستي كم‌‌كم وارد تله‌اي شده كه استراتژيست‌هاي نظامي و امنيتي آنها بارها به دوري از اين تله هشدار داده بودند.

جوزف ناي مي‌گويد: «اگر كسي تفنگ خود را به سوي شما نشانه رود و بگويد پولت را مي‌خواهي يا جانت!

​​​​​​​شما حق انتخاب داريد. (۲) او و سردمداران كاخ سفيد فكر مي‌كنند طرف مقابل حتما پول را انتخاب مي‌كند. ۴۰ سال است آن‌را آزموده‌اند و ديده‌اند طرف مقابل نه پول را مي‌خواهد و نه جانش!»

اين تفنگ و آن حق انتخاب براي آمريكا و رژيم صهيونيستي در لبنان و سوريه مصيبت به بار آورده است و نمي‌دانند و نمي‌توانند از اين مصيبت و مخمصه رهايي يابند.

اكنون رژيم صهيونيستي دچار چنين مخمصه‌اي است. مخمصه‌اي كه تهديد حزب‌الله را تبديل به يك فرصت كرده است و اين بار رژيم اشغالگر قدس بايد پاسخ دهد كه بين پول و جان كدام را انتخاب خواهد كرد. جنگ براي اسرائيل و آمريكا هزينه‌بر است آنها حتماً بايد پول را بدهند. علاوه بر آن جان خود را هم بايد بدهند، در اين ترديدي نيست. شگفتي اعمال قدرت هوشمند در اين است كه آنها بايد تفنگ خود را هم زمين بگذارند! چون اين طرف معادله قدرت، كسي چيزي ندارد كه از دست بدهد.

سرّ پاسخگويي مقتدرانه سيد مقاومت در روز دوم ماه محرم اين است كه او با الهام از راهبرد قدرت هوشمند امام حسين (ع) در مواجهه با يزيد دست به اين اقدام شجاعانه زده است. «زمان عمل» به عنوان مقدمه پاسخ به شرارت رژيم صهيونيستي مهم است. اين تازه آغاز عمل به وعده انتقام است. صهيونيست‌‌ها هنوز سرّ پيروزي حزب‌الله را كشف نكرده‌اند.

نصيحت جوزف ناي را هم گوش نكردند كه گفته بود اعمال قدرت در برابر كسي كه جوياي شهادت است خطاست. صهيونيست‌ها با حماقت نتانياهو قدم به قدم به دامي كه خود پهن كرده‌اند نزديك مي‌شوند. خدا كند حزب‌الله تا روز عاشورا ضربه دوم را وارد كند. تاريخ شيعه و شهداي راه فضيلت نشان مي‌دهد بهترين ماه جنگيدن همين ماه محرم و اقتدا به سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) است.

پي نوشت‌ها:

۱- آينده قدرت. جوزف ناي صفحه ۳۳

۲-همان صفحه ۴۴

۱۳۹۸/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...