نسخه چاپی

حماس: اسرائیل باید در لیست تروریسم قرار بگیرد

سخنگوی جنبش فلسطینی حماس اعلام كرد بر اساس عرف و قوانین بین‌الملل، مقاومت این جنبش مشروع است و رژیم صهیونیستی است كه باید در لیست تروریسم قرار گیرد.


به گزارش نما، «خالد الشولی» وکیل حماس در مسأله حذف نام حماس از «لیست تروریسم » کشورهای اروپایی اعلام کرد، دادگاه بدوی در لوکزامبورگ به نفع حماس رأی داده و حکم مربوط به تروریسمی نامیدن حماس را باطل دانسته است.

اخبار بین الملل- «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش فلسطین ی حماس تصمیم این دادگاه اروپایی را ارج نهاد و اعلام کرد: این تصمیم، گامی مثبت برای یاری مسأله عادلانه فلسطین، پایان دادن به ظلم علیه ملت ما و حقش در مبارزه است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، وی تصریح کرد: جنبش حماس بخشی اصیل از ملت فلسطین است که در انتخاباتی شفاف پیروز شد و قرار گرفتن این جنبش در لیست تروریسم، ظلم است.

القانوع تأکید کرد: مقاومت ما بر اساس عرف و قوانین سازمان‌های بین‌المللی، مقاومتی مشروع است و تروریستی دانستن حماس یا هر جنبش مقاومت فلسطینی دیگر، ظلم به ملت ما و مبارزه عادلانه آن علیه اشغالگر است.

وی افزود، این رژیم صهیونیستی است که باید در تمام سازمان‌ها و محافل بین‌الملل تروریسم معرفی شود زیرا این رژیم مرتکب جنایت‌های ضد انسانی زیادی شده؛ از اشغال فلسطین و اخراج ملت آن گرفته تا کشتارها و جنگ‌هایی که علیه این ملت راه انداخته است؛ همچنین باید به ادامه محاصره نوار غزه، کرانه باختری و قدس نیز اشاره کرد.


القانوع تصریح کرد: حماس و جنبش‌های مقاومتی فلسطین باید در لیست شریف‌ترین و نجیب‌ترین جنبش‌های آزادی‌خواه جهان قرار بگیرند.

وی در پایان بر ادامه دفاع از ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی تا آزادی این ملت و احقاق حقش در ایجاد دولت مستقل فلسطین تأکید کرد.

۱۳۹۸/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...