نسخه چاپی

گرانفروشی بلیت پروازهای داخلی در آستانه تعطیلات

طبق روال همیشگی و بر خلاف وعده‌های داده شده، قیمت پروازهای داخلی در آستانه تعطیلات پیش رو روند صعودی در پیش گرفته كه عامل اصلی این نابسامانی سایت‌های فروش آنلاین هستند.

به گزارش نما، حمل‌ونقل هوایی کشور همچنان به حال خود رها شده و عملا هیچ نظارتی در بخش قیمت‌ها و خدمات پروازی از سوی متولی آن اعمال نمی‌شود. در بخش قیمت‌ها وضعیت به مراتب بغرنج‌تر از خدمات‌دهی است و مشخص نیست سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه چه کار می‌کند.

اخبار اقتصادی-طبق معمول همیشگی در آستانه چند روز تعطیل، نرخ پروازهای داخلی روند صعودی به خود گرفته که عامل اصلی آن سایت‌های فروش هستند. سایت‌هایی که به نظر می‌رسد هیچ نظارتی بر عملکرد آنها توسط دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط صورت نمی‌گیرد.

به عنوان مثال قیمت بلیت پرواز ایران‌ایر برای مسیر اهواز-تهران در یکی از سایت‌های اینترنتی حدود 920 هزار تومان است،‌ این در حالی است که در سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نرخ این مسیر پروازی حداکثر 463 هزار تومان است.

یا در نمونه‌ای دیگر در حالی نرخ بلیت پرواز تهران-کیش هما برای روز 19 شهریور 640 هزار تومان است که یکی از سایت‌های اینترنتی (چارتر...) بلیت این مسیر پروازی را به قیمت حدود 1.1 میلیون تومان می‌فروشد.

به نظر می‌رسد متولیان بخش حمل‌ونقل هوایی کشور این حوزه را به حال خود رها کرده‌اند و اقدام در خور توجهی برای سامان دادن به این وضعیت انجام نمی‌دهند.

۱۳۹۸/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...