نسخه چاپی

اقتصاد مقاومتی راهگشاست نه وعده اروپایی!

عکس خبري -اقتصاد مقاومتي راهگشاست نه وعده اروپايي!

بهبود اقتصادی ایران تنها از طریق «اقتصاد مقاومتی» كه برآمده از استراتژی رهبری ایران است، امكان‌پذیر خواهد بود كه عمدتاً شامل كاهش وابستگی ایران به نهادهای خارجی و امتناع از قبول خواسته‌های دولت آمریكاست.

«بهبود اقتصادی ایران تنها از طریق «اقتصاد مقاومتی» که برآمده از استراتژی رهبری ایران است، امکان‌پذیر خواهد بود که عمدتاً شامل کاهش وابستگی ایران به نهادهای خارجی و امتناع از قبول خواسته‌های دولت آمریکاست.»
این جمله‌ای است که مرکز مطالعات امنیت ‌ملی رژیم صهیونیستی در گزارشی با عنوان التهابات اقتصادی و مؤلفه‌های اثرگذار در اعتراضات اجتماعی ایران آورده است.
به اذعان دشمنان قسم‌خورده ملت ایران، تنها راه نجات اقتصاد ایران نگاه به داخل است و وعده آمریکا و اروپا تأمین‌کننده منافع جمهوری اسلامی نخواهد بود. به طور واضح دشمنان در چند سال گذشته همواره در تلاشند که از طریق اخلال در اقتصاد و معیشت مردم نظام اسلامی را به آنچه سیاست مدنظر خودشان است، سوق دهند. قطعاً پیشنهاد جدید اروپا به ویژه فرانسوی‌ها در این زمینه است؛ چرا که آمریکا و اروپا در گذشته بارها نشان داده‌اند در راستای تعهدات خود قدمی بر نخواهند داشت. لیبی، عراق، پاکستان و ده‌ها کشور دیگر نمونه‌هایی هستند که با اعتماد به وعده آمریکا اقتصاد، حکومت و کشورشان را نابود کردند. بررسی رفتار آنها در طول این سال‌ها نشان می‌دهد، هیچ یک از تعهدات خودشان نسبت به ایران و حتی سایر کشورها را انجام نداده‌اند. آمریکا از طریق رسانه و همراه‌سازی کشورهای همسو با سیاست خود، در تلاش بوده کارآمدی دولت‌های مخالف سیاست خود را به چالش بکشاند و به جامعه داخل آن کشور القا کند که دولت‌شان کارایی لازم را ندارد؛ از این‌رو اگر کشوری به وعده غرب اتکا کند نه تنها اقتصاد خود را ارتقا نخواهد داد؛ بلکه کشور خویش را نیز نابود خواهد کرد. تلاش فرانسه نیز در چند ماه اخیر در راستای تضعیف ایران اسلامی صورت می‌گیرد که در دو بعد داخلی و خارجی است؛ در حوزه داخلی همچنان بازار ایران را شرطی نگه دارند و اجازه محقق شدن اقتصاد مقاومتی را ندهند و در حوزه بین‌المللی نیز ایران را از قدرت بازدارندگی‌اش تهی کنند؛ لذا باید نسبت به رفتار فرانسه به دیده تردید نگریست!

۱۳۹۸/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...