نسخه چاپی

منابع متحرك عامل ۸۵ درصد آلودگی هوای پایتخت

صدراعظم نوری گفت: دو نوع منبع تولید آلودگی هوا داریم كه ۸۵ درصد آلودگی ناشی از منابع متحرك و ۱۵ درصد ناشی از فعالیت منابع ثابت است.

به گزارش نما، زهرا صدراعظم نوری در صد و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لایحه ساماندهی منابع آلاینده دیزلی در محیط‌های کارگاهی شهرداری تهران گفت: دو نوع منابع آلاینده وجود دارد.

اخبار اجتماعی-وی افزود: منابع آلاینده متحرک که ۸۵ درصد سهم آلودگی به آنها برمی‌گردد و منابع آلودگی ثابت که علت تنها ۱۵ درصد آلودگی شهر تهران است.

نوری گفت: قانونی از سوی محیط زیست تصویب شد که همان قانون هوای پاک بود که بر اساس برخی مواد آن تکالیفی برای دستگاه‌ها مشخص شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در ماده ۶ این قانون نسبت به صحت عملکرد خودروها بحث شده است که انجام معاینه فنی کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک تا سنگین یکی از وظایف الزامی به موجب قانون است.

نوری گفت: در ماده ۲۹ این قانون هم آمده است که هر گونه آلودگی صوتی تخلف است و کسانی که آلودگی صوتی ایجاد کنند به مجازات از نوع هفت محکوم می‌شوند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران باید به همین الزامات قانونی تمکین می‌کند و در طول دو سال گذشته در راستای کاهش آلودگی حرکت کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: البته تلاش شهرداری تهران در حیطه وظایفش بوده است و اینکه برخی افراد شهرداری را محکوم می‌کنند که اقدام مناسب انجام نداده امری واهی است و صحت ندارد.

نوری خاطرنشان کرد: در اسفند سال ۹۵ شورای شهر مصوبه ای دارد برای ساماندهی موتورهای دیزلی پیرو این الزام شهرداری لایحه‌ای آماده میکند تا ساماندهی منابع آلاینده را ارائه می کند.

وی افزود: در این لایحه هدف این است که آلودگی و آلاینده‌ها و پیامدهای محیط زیستی ماشین الات کارگاهی را کاهش دهد تا ارتقا کیفیت محیط زیست را شاهد باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این لایحه موادی را دارد که در یکی از مواد ده زیر ماده داریم که به کاهش آلایندگی موتورهای دیزلی می کند.

۱۳۹۸/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...