نسخه چاپی

تدریس خصوصی فیزیك و شیمی چه مزایایی دارد؟

عکس خبري -تدريس خصوصي فيزيک و شيمي چه مزايايي دارد؟

دانش‌آموزان برای اولین بار در دوره دبیرستان با دروس فیزیک و شیمی آشنا می‌شوند اما از آن‌جایی که فهم این دروس تخصصی به تحلیل بالایی نیاز دارد اکثر دانش‌آموزان نمی‌توانند به خوبی این دروس را درک کنند از این‌رو فیزیک و شیمی برای آن‌ها به یک کابوس تبدیل می‌شود. البته این معلمین هستند که باید قدرت تحلیل دانش‌آموزان در دروس فیزیک و شیمی را تقویت کنند تا دانش‌آموزان به خوبی بتوانند این دروس را عمیقا درک کنند و مجبور نباشند دائما فرمول‌های کوتاه و بلند را حفظ کنند و درنهایت سر جلسه امتحان فرمول‌ها را فراموش کنند. اما از آن‌جایی که برخی از معلم‌های شیمی و فیزیک در مدارس از دانش خیلی بالایی در نحوه ارائه این دروس برخوردار نیستند و به دلیل تراکم بالای دانش‌آموزان بیشتر تمرکز و حواس خود را بر روی کنترل کلاس می‌گذارند نمی‌توانند به تک تک دانش‌آموزان رسیدگی کنند و پاسخگوی سوالات و مشکلات آن‌ها باشند از این‌رو است که قدرت تحلیل دانش‌آموزان در زمینه این دروس تقویت نخواهد شد و آن‌ها مجبورند مفاهیم و فرمول‌هایی که در این دروس وجود دارند را حفظ کنند و اگر توانستند در خاطر خود نگه دارند به برگه امتحان منتقل کنند.

image001.jpg

البته همانطور که می‌دانید کار دانش‌آموزان دبیرستان به گرفتن نمرات قبولی در این دروس ختم نمی‌شود بلکه مجبورند در آزمون کنکور نیز درصد بالایی از دروس شیمی و فیزیک را پاسخ دهند تا پاسخ اشتباه به سوالات این دروس نتواند تاثیر نامطلوبی در نتیجه کنکور آن‌ها داشته باشد. علاوه‌بر این برخی از دانشجویان متناسب با رشته‌ای که در دانشگاه دارند باز هم با دروس شیمی و فیزیک روبه‌رو می‌شوند و اگر پایه آن‌ها در این دروس قوی نباشد به شدت با مشکل روبه‌رو خواهند شد. بنابراین برای اینکه از این همه سختی و دردسر ناشی از درک نکردن و یاد نگرفتن اصولی فیزیک و شیمی خلاص شوید بهتر است همین الانبه سراغ یک معلم خصوصی در زمینه این دروس بروید و در کلاس‌های تدریس خصوصی شیمی یا فیزیک شرکت کنید. در ادامه شما را با مزایای تدریس خصوصی شیمی و فیزیک آشنا خواهیم کرد.
تدریس خصوصی فیزیک

 image002.jpg

درس فیزیک بر پایه اصول و قوانین ریاضی است. از این‌رو دانش‌آموزانی که پایه ریاضی قوی ندارند و با حفظ کردن فرمول‌ها و مباحث مختلف درس ریاضی طی سال‌های متمادی به دبیرستان راه پیدا کرده‌اند باید بیشتر برای درک بهتر و یادگیری اصولی درس فیزیک تلاش کنند. اما جای نگرانی نیست چراکه یک معلم خصوصی خوب درصورتی که در کلاس‌های تدریس خصوصی فیزیک متوجه شود دانش‌آموز از پایه ضعیفی در درس ریاضی برخوردار است و همین مسئله مانع از درک بهتر مسائل فیزیک از سمت او می‌شود تا جایی که امکان دارد تلاش می‌کند پایه ریاضی دانش‌آموز را تقویت کند سپس به سراغ آموزش اصولی فیزیک و افزایش قدرت تحلیل دانش‌آموز در زمینه مسائل فیزیک برود.
تدریس خصوصی شیمی
همانطور که می‌دانید شیمی، مطالعاتی بر پایه خواص، ترکیبات و مواد است که عناصر شیمیایی را به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد از این‌رو شیمی نیز مانند فیزیک به قدرت تحلیل بالای دانش‌آموز جهت تشخیص عناصر و ترکیبات شیمیایی نیاز دارد. بهترین کار برای افزایش قدرت تحلیل در درس شیمی شرکت در کلاس‌های تدریس خصوصی شیمی است. معلم خصوصی در کلاس‌های تدریس خصوصی درس شیمی در کنار آموزش اصولی مباحث شیمی و حل تمرینات و مسائل زیاد، قدرت تحلیل دانش‌آموز در این درس را افزایش می‌دهد و همین مسئله موجب افزایش علاقه دانش‌آموز به درس شیمی می‌شود.
مزایای تدریس خصوصی فیزیک و شیمی
•    افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان
قبل از اینکه دانش‌آموز در کلاس‌های تدریس خصوصی فیزیک و شیمی شرکت کند به این دلیل که ضعف و مشکلات زیادی در این دروس دارد از اعتماد به نفس پایینی برخوردار است و دائم با خودش فکر می‌کند که قرار نیست نمره خوبی را در این دروس به دست آورد. اما زمانی که دانش‌آموز به همراه معلم خصوصی پروسه یادگیری اصولی شیمی و فیزیک را پشت سر می‌گذارد و موفق می‌شود نمرات بالایی را در این دروس کسب کند، از اعتماد به نفس بالایی نسبت به سایر دانش‌آموزان برخوردار خواهد شد.
•    ایجاد علاقه در دانش‌آموزان نسبت به دروس فیزیک و شیمی
مطمعنا به عنوان یک دانش‌آموز چنین شرایطی را تجربه کرده‌اید که درصورت حل معادلات پیچیده در یک درس، به آن درس علاقه‌مند شده‌اید. این مسئله در زمینه دروس فیزیک و شیمی نیز وجود دارد به گونه‌ای که دانش‌آموز پس از پشت سر گذاشتن تدریس خصوصی شیمی و فیزیک به راحتی می‌تواند تمامی مسائل و تمرینات این دروس را به سادگی حل کنند از این‌رو علاقه‌ او به درس شیمی و فیزیک به طور چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد.
•    امکان تعیین زمان و مکان برگذاری کلاس توسط دانش‌آموز
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تدریس خصوصی شیمی و فیزیک این است که دانش‌آموز می‌تواند زمان و مکان برگذاری کلاس خصوصی را تعیین کند. از این‌رو متناسب با برنامه‌ای که برای مطالعه سایر درس‌ها دارد می‌تواند مناسب‌ترین زمان را برای برگذاری کلاس خصوصی فیزیک و شیمی تعیین کند. از این‌رو هیچ اجباری برای دانش‌آموز جهت شرکت در کلاس‌های تدریس خصوصی شیمی و فیزیک در زمان‌های تعیین شده وجود ندارد.

 image004.jpg

وب سایت www.sepahedanesh.comبهترین و با تجربه‌ترین معلم‌های خصوصی دروس شیمی و فیزیک را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما بتوانید معلم خصوصی مدنظر خود را انتخاب کنید. مجموعه سپاه دانش یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز تدریس خصوصی کشور است که در زمینه تدریس خصوصی ریاضیات، دروس عمومی، دروس تخصصی، کنکور، آیلتس و تافل فعالیت چشم‌گیری دارد. از این‌رو درصورتی که در هر یک از این زمینه‌ها به معلم خصوصی نیاز داشتید می‌توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه کرده و معلم خصوصی مدنظر خود را به راحتی بیابید.

۱۳۹۸/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...