نسخه چاپی

فشار حداكثری آمریكا علیه ایران معكوس جواب می‌دهد

مذاكره ممنوع!

عکس خبري -مذاکره ممنوع!

فشار حداكثری آمریكا علیه ایران معكوس جواب می‌دهد. در حالی كه آمریكا قصد داشت با افزایش تحریم‌ها جمهوری اسلامی را به شكست بكشاند، تدابیر رهبری و راهبرد مقاومت فعال سبب شد آمریكا در یكی از مهم‌ترین برهه‌های سیاسی خود‌ـ و حضور تندروترین رئیس‌جمهور این كشور در كاخ سفید‌ـ با شكست‌هایی در عرصه‌های امنیتی، دفاعی و دیپلماسی مواجه شود كه در طول تاریخ آمریكا بی‌سابقه بوده است.



فشار حداکثری آمریکا علیه ایران معکوس جواب می‌دهد. در حالی که آمریکا قصد داشت با افزایش تحریم‌ها جمهوری اسلامی را به شکست بکشاند، تدابیر رهبری و راهبرد مقاومت فعال سبب شد آمریکا در یکی از مهم‌ترین برهه‌های سیاسی خود‌ـ و حضور تندروترین رئیس‌جمهور این کشور در کاخ سفید‌ـ با شکست‌هایی در عرصه‌های امنیتی، دفاعی و دیپلماسی مواجه شود که در طول تاریخ آمریکا بی‌سابقه بوده است.
اندیشکده «استراتفور» در گزارشی در این زمینه می‌نویسد: «کاخ سفید به اشتباه تصور می‌کرد سیاست سرکوب ایران طبق فشار حداکثری، تهران را وادار خواهد کرد تا در برابر خواسته‌های آمریکا به منظور دستیابی به یک توافق سختگیرانه‌تر و همه‌جانبه تسلیم شود؛ علاوه بر اینکه دولت ایران توانست بحران اقتصادی را در داخل کنترل کند، به نظر می‌رسد موفق شده است اعصاب ترامپ را بلرزاند. پس از آنکه ایران در ۱۲ مه و ۱۳ ژوئن، متهم شد به چندین نفت‌کش حمله کرده است، در تاریخ ۲۰ ژوئن، یک پهپاد آمریکایی را ساقط کرد.»
آمریکایی‌ها برای عبور از این رسوایی و شکست درصدد برآمده‌اند با انواع رایزنی‌ها و پیشنهادها و البته تهدید و تطمیع ایران را حداقل به عکس یادگاری با ترامپ وادار کنند. آنها سعی داشتند وانمود کنند که رئیس‌جمهور ایران چاره‌ای جز مذاکره با ترامپ ندارد و اگر این دیدار انجام شود وضعیت اقتصادی ایران بهبود می‌یابد و اگر هم انجام نشود، خطرهای زیادی متوجه ایران خواهد شد؛ ولی رهبر معظم انقلاب این کید آمریکا را به خودشان بازگرداندند و گفتند: 1‌ـ ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد؛ نه مذاکره‌ دوجانبه، نه مذاکره‌ چندجانبه؛ 2‌ـ اگر آمریکا حرف خودش را پس گرفت و به آن معاهده‌ هسته‌ای‌ که نقض کرده بود، برگشت و توبه کرد و عضو کشورهای معاهده‌کننده شد، آن وقت در جمع کشورهای معاهده‌کننده که با ایران صحبت می‌کنند، او هم شرکت کند؛ 3‌ـ هیچ گونه مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتّفاق نخواهد افتاد؛ نه در سفر نیویورک، نه در غیر سفر نیویورک.
این سخنان رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد، جمهوری اسلامی به جایگاهی دست یافته که نه تنها دستورالعمل آمریکایی را نمی‌پذیرد؛ بلکه برای آن شرط نیز تعیین می‌کند و با این راهبرد، ایران سربلند و عزیز از میدان خارج خواهد شد.

۱۳۹۸/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...