نسخه چاپی

آمریكا همچنان به دنبال بهره‌برداری از تحریم‌هاست...

طبل تو خالی!

عکس خبري -طبل تو خالي!

رئیس كل بانك مركزی در واكنش به تحریم مجدد بانك مركزی اعلام كرد: تحریم مجدد بانك مركزی نشان می‌دهد، دست آمریكایی‌ها برای پیدا كردن اهرم فشار علیه ایران تا چه حد خالی است.


رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به تحریم مجدد بانک مرکزی اعلام کرد: تحریم مجدد بانک مرکزی نشان می‌دهد، دست آمریکایی‌ها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تا چه حد خالی است. موفقیت‌های اخیر بانک مرکزی و ثبات بازار نشان می‌دهد، خوشبختانه تجارت و مبادلات مالی کشور از راه‌هایی انجام می‌شود که از سوی آمریکا غیر قابل تحریم است.
ریچارد نفیو، معمار تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز ضمن به تمسخر گرفتن اقدام ترامپ در تحریم مجدد بانک مرکزی گفت: به لحاظ عملی، دارم تلاش می‌کنم ببینم این تحریم‌ها چه فشاری به فشارهای موجود فعلی اضافه می‌کنند. نفیو سپس در جواب کاربری که به نقل از استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشته با تحریم‌های امروز منابع مالی سپاه پاسداران قطع شده‌اند، نوشته است: «این یکی دیگر خیلی عجیب است. ما امروز سپاه را تحریم کردیم؟ وای پسر، این خیلی گام بزرگی است... البته اگر بالغ بر یک دهه قبل همین کار را نکرده بودیم. بانک مرکزی چطور؟ ای کاش این یکی هم در لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۲ تحریم نشده بود!»
ارزیابی واکنش کارشناسان خبره در حوزه اقتصادی نشان می‌دهد، آمریکا همچنان به دنبال بهره‌برداری از طبل توخالی تحریم‌هاست. با این تفاوت که آمریکا در سال‌های گذشته با هدف تأثیرگذاری بر اقتصاد داخلی کشورمان بسته‌های تحریمی را مطرح می‌کرد و سپس تبلیغات رسانه‌ای عظیمی را پشت سر تحریم‌ها به راه می‌انداخت. حال با هدف سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود و سلاح‌هایش در حمایت از آل‌سعود در مقابل انصارالله یمن، همچنین با ایجاد ترفند جدید برای دوشیدن گاو شیرده منطقه، دوباره تحریم‌های گذشته را اعمال می‌کند. پاسخ پهپادی انصارالله به تجاوزات چهار و نیم ساله آل‌سعود بار دیگر نشان داد، آمریکا با وجود تعهدات خود، کشوری قابل اتکا نیست و عربستان در این سال‌ها پول مجانی در اختیار آنها قرار داده است.

۱۳۹۸/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...