نسخه چاپی

تهدید سخنران‌های ضدصهیونیست همایش افق نو توسط «اف‌بی‌آی»

در آستانه برگزاری همایش ضدصهیونیستی افق نو در بیروت، شماری از سخنران‌های آمریكایی دعوت شده به این همایش توسط مأموران امنیتی و اطلاعاتی آمریكا مورد تهدید و ارعاب قرار گرفته‌‌اند.


به گزارش نما، در آستانه آغاز هفتمین همایش «افق نو» در ماه سپتامبر سال جاری میلادی (یکم تا سوم مهرماه) تعدادی از سخنرانان و صاحب‌نظران شرکت‌کننده در دوره‌های پیشین این همایش توسط سرویس‌های امنیتی آمریکا مورد تهدید قرار گرفته‌اند تا از شرکت در نشست امسال خودداری کنند.

اخبار بین‌الملل- شماری سخنران‌های همایش ماه جاری میلادی که دارای دیدگاه‌های ضدصهیونیستی و ضدنژادپرستی هستند، مورد تهدید و آزار نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مانند «آف‌بی‌آی» (اداره فدرال تحقیقات آمریکا) قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، در ماه می سال جاری میلادی (اردیبهشت-خرداد) مأموران اف‌بی‌آی به منزل «مایکل مألوف» مقام سابق پنتاگون و سخنران دوره‌های قبل همایش افق نو مراجعه کرده و به او هشدار داده‌اند اگر در گردهمایی امسال در «بیروت»‌ شرکت کند با تبعاتی مواجه خواهد شد.

مأموران اف‌بی‌آی همچنین «اسکات ریکارد» مترجم نیروی هوایی و آژانس امنیت ملی آمریکا را در همین خصوص به محکومیت و زندان تهدید کرده‌اند.

علاوه بر این «ورنلیا رندال» ۷۱ ساله، که در شناخت مسائل نژادپرستی شهرت جهانی دارد، «جی.مایکل اسپرینگمن» دیپلمات سابق آمریکایی و تعدادی دیگر از شهروندان این کشور در خصوص شرکت در همایش‌هایی نظیر افق نو مورد بازجویی و ارعاب قرار گرفته‌اند.

همایش افق نو و «نادر طالب‌زاده» دبیر برگزاری آن به بهانه ارتباط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و آنچه تلاش برای استخدام مهمانان و سخنرانان به‌عنوان جاسوس اعلام شد، توسط دولت آمریکا مورد تحریم قرار گرفتند.

بر اساس اعلام وبگاه این سازمان، محور اصلی همایش افق نو در سال ۲۰۱۹، بررسی نقش آمریکای تحت رهبری «دونالد ترامپ» در بی‌ثباتی جهانی و منطقه‌ای خواهد بود که مطابقت زیادی با دستور کار صهیونیست‌ها در منطقه دارد و همچنین عواقب احتمالی چنین سیاست‌هایی نظیر بحران جهانی‌شدن، اعمال تحریم‌های افراطی و استفاده ناعادلانه از قدرت مورد بحث قرار می‌گیرند.

۱۳۹۸/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...