نسخه چاپی

نخستین گفت‌وگوی تلفنی رئیس پنتاگون با وزیر دفاع روسیه

وزارت دفاع روسیه از نخستین مذاكرات تلفنی "سرگئی شایگو" و "مارك اسپر" رئیس پنتاگون خبر داد كه به ابتكارعمل طرف آمریكایی انجام شد، ولی جزییاتی درباره محتوای گفت‌وگوی آنها منتشر نكرده است.


به گزارش نما، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که "سرگئی شایگو" وزیر دفاع این کشور مذاکرات تلفنی با "مارک اسپر" رئیس پنتاگون انجام داده است. این گفتگوی تلفنی به ابتکارعمل طرف آمریکایی انجام گرفت.

اخبار بین‌الملل- در بیانیه وزارت دفاع آمده است: «در تاریخ 7 اکتبر (15 مهر ماه) به ابتکارعمل طرف آمریکایی، مذاکرات تلفنی بین ‌"سرگئی شایگو" و "مارک اسپر"، وزرای دفاع روسیه و ایالات متحده انجام شد.» این وزارت‌خانه هیچ جزییاتی درباره محتوای مذاکرات دو طرف را فاش نکرده سات.

این نخستین تماس تلفنی بین شایگو و مارک اسپر از زمان انتصاب اسپر به سمت وزیر دفاع آمریکا در تاریخ 23 جولای سال جاری (تابستان امسال) است.

رئیس پنتاگون در ماه سپتامبر در تفسیر سخنان "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه که جدا کردن روسیه از اروپا را اشتباهی راهبردی نامیده بود، گفته بود: «روسیه باید مانند یک کشور عادی برخورد کرده و به ارزش‌های غربی احترام بگذارد تا بتواند پیشرفت کند.» به عقیده وی، آمریکا این هدف را دنبال می‌کند تا روسیه را به « بهترین راه » هدایت کند که مسکو و واشنگتن بتوانند روی اختلافات متمرکز نشده و با یکدیگر همکاری داشته باشند.

در آن زمان، وزرای دفاع و امور خارجه روسیه به این اظهارات مارک اسپر واکنش نشان داده بودند. سرگئی لاوروف گفته بود: «بسیار مهم است درک شود که منظور همتایان آمریکایی ما از "عادی بودن" چیست. به عقیده من رئیس پنتاگون اعتراف کرده که ما واقعاً یک کشور عادی هستیم و نه مانند آمریکا. برای اینکه در این صورت ما هم می بایست مانند ایالات متحده عراق و لیبی را بمباران می کردیم و مانند آنها حقوق بین الملل را به طور جدی نقض می‌کردیم.

به گفته وی، این دقیقاً آمریکاست که سالانه 20 میلیون دلار هزینه می‌کند تا "دموکراسی را در روسیه ترویج دهد".

وزیر دفاع روسیه نیز یادآور شد که با سخنان وزیر امور خارجه کاملاً موافق بوده و تنها چیزی که به آن اضافه می‌کند، این نکته است که «روسیه همچنان به "غیرعادی" بودن و تفاوت برخوردهایش با آمریکا ادامه خواهد داد.»

۱۳۹۸/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...