نسخه چاپی

سفر پوتین به عربستان و امارات

"ولادیمیر پوتین" در سفر امروز به ریاض و در مذاكراتش با پادشاه عربستان، هماهنگی اقدامات برای تثبیت وضعیت قیمت نفت، روند اوضاع در سوریه و منطقه خلیج فارس و همچنین حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل را بررسی می‌كند.


به گزارش نما، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز دوشنبه برای یک دیدار رسمی به عربستان سفر می‌کند که در آنجا مذاکراتی با "سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود" پادشاه عربستان خواهد داشت.

اخبار بین‌الملل- "یوری اوشاکوف" مشاور رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل سیاست خارجی اعلام کرد که در میان موضوعات مورد مذاکره دو طرف، هماهنگی اقدامات برای تثبیت اوضاع در بازار جهانی نفت، حل و فصل اوضاع در سوریه و در منطقه خلیج فارس و همچنین حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل قرار دارد.

به گفته وی، در این مذاکرات مسائل مربوط به هماهنگی اقدامات مشترک با هدف تثبیت اوضاع در بازار نفت جهانی بررسی خواهد شد. وی یادآور شد: «با نقش فعال روسیه و عربستان، این موفقیت حاصل شده که ادامه تحقق توافقات در چارچوب اوپک+ در زمینه کاهش حجم استخراج نفت تا ماه مارس سال آینده میلادی مورد توافق قرار بگیرد.»

مشاور پوتین افزود: «علاوه بر این، توسعه طرح‌های مشترک در جهت گیری‌های مختلف بررسی خواهد شد. صحبت بر سر همکاری‌های روسیه عربستان در عرصه انرژی، کشاورزی، صنعت و همچنین همکاری‌های نظامی-فنی است.

به گفته اوشاکوف، در مذاکرات ولادیمیر پوتین در ریاض انتظار می رود که مسائل مهم در دستور کار بین المللی، با تکیه بر روند اوضاع در خاورمیانه مورد تبادل نظر قرار بگیرد. در میان این مذاکرات، روند اوضاع در سوریه و منطقه خلیج فارس، یمن و مناقشه فلسطین-اسرائیل مورد توجه قرار دارد.

این مقام کرملین یادآور شد که ولادیمیر پوتین همچنین در نخستین نشست شورای اقتصادی روسیه-عربستان شرکت کرده و با "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان نیز مذاکره خواهد کرد.

۱۳۹۸/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...