نسخه چاپی

كشته و زخمی شدن نزدیك به 300 تن در درگیری‌های هنگ‌كنگ

در جریان اعتراضات اخیر هنگ‌كنگ دست‌كم ۲۰۰ تن دستگیر و بیش از ۷۰ تن زخمی شده‌اند.




به گزارش نما، طبق گزارش پلیس هنگ‌کنگ، نیروهای پلیس و معترضان در فروشگاه‌های این شهر درگیر شدند و پلیس ضدشورش علیه معترضان از اسپری فلفل استفاده کرد و چندین تن از آنان را دستگیر کرد.

اخبار بین‌الملل- به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، در جریان این اعتراضات، برخی مغازه‌ها و ورودی‌های مترو آسیب دیدند و برخی فروشگاه‌ها کار خود را زودتر از زمان معمول تعطیل کردند.

رادیو و تلویزیون هنگ‌کنگ همچنین اعلام کردند که مردی که به زبان ماندارین صحبت می‌کرده، در یک مرکز خرید با چاقو به چندین تن حمله کرده و بخشی از گوش اندرو چیو، مشاور محلی حامی دموکراسی هنگ‌کنگ را بریده است. زبان ماندارین یک گروه از زبان‌های چینی است که در چین و تایوان به عنوان زبان رسمی از آن استفاده می‌شود اما در هنگ‌کنگ و ماکائو زبان رسمی نیست.

گزارش شده است که شاهدان این حمله یه فرد ضارب حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

دولت هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای اظهار کرد، این حمله را "به شدت محکوم " و از "افراد با دیدگاه‌های متفاوت درخواست می‌کند که اختلافاتشان را کنار بگذارند و منطقی و خویشتن‌دار باشند و به تفاوت‌ دیدگاه‌ها احترام بگذارند.

به گفته سخنگوی اداره اطلاعات هنگ‌کنگ، در پی درگیری‌های روز یکشنبه دو تن در وضعیت بحرانی قرار دارند. طبق گزارش دولت هنگ‌کنگ، در مجموع ۷۱ تن طی روزهای شنبه و یکشنبه به بیمارستان فرستاده شده‌اند.

پلیس در اعتراضات یکشنبه باز هم از گاز اشک‌آور استفاده کرد و یک خودروی آب‌پاش را برای متفرق کردن معترضان اعزام کرد.

به گفته پلیس، دستگیرشدگان طی این اعتراضات با اتهاماتی از جمله تجمع غیرقانونی، در اختیار داشتن سلاح‌، تخریب مجرمانه و پوشاندن صورت در تجمعات غیرقانونی روبه‌رو هستند. پلیس همچنین اظهار کرده، چهار مرد و یک زن به اتهام داشتن سلاح دستگیر شده‌اند و ماموران سلاح‌هایی از جمله ۱۸۸ بمب آتش‌زا، چندین باتوم و اسپری فلفل را ضبط کرده‌اند.

۱۳۹۸/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...