نسخه چاپی

كمترین انتظار!

شب‌های بارانی زلزله‌زدگان و خواب‌های آسوده مسئولان

عکس خبري -شب‌هاي باراني زلزله‌زدگان و خواب‌هاي آسوده مسئولان

روز گذشته مردم زلزله‌زده تركمانچای آذربایجان شرقی در برابر فرمانداری تجمع كرده و به نبود امكانات اسكان، چادر و كانكس اعتراض كرده‌اند.


به دلیل زلزله 5/9 ریشتری در غرب کشور و تخریب منازل تعداد قابل توجهی از مردم منطقه در آغاز فصل سرما ضروری است دولت و همه دستگاه‌های اجرایی برای تأمین اسکان و گرمایش مورد نیاز مردم بسیج شوند! انتظار می‌رود دولت با تمام ظرفیت به کمک مردم بشتابد! اما متأسفانه در روز گذشته اخبار و گزارش‌های ارسال شده از مناطق زلزله‌زده نشان می‌دهد آن گونه که باید و شاید نیازهای مردم مورد توجه قرار نگرفته و برخی از زلزله‌زدگان از نحوه امدادرسانی تأمین نیازهای‌شان گله‌مندند، تا جایی که روز گذشته مردم زلزله‌زده ترکمانچای آذربایجان شرقی در برابر فرمانداری تجمع کرده و به نبود امکانات اسکان، چادر و کانکس اعتراض کرده‌اند. مردمی که کمترین انتظار و توقع‌شان در این روزها حضور رئیس قوه مجریه در منطقه و درک و مشاهده شرایط‌شان از نزدیک است.
زمانی این کم‌کاری دولت بیشتر انتقادبر‌انگیز می‌شود که بدانیم رئیس‌جمهور تنها به ارسال پیام تسلیت بسنده کرده و روحانی یا معاون اول دولت در مناطق زلزله‌زده حضور نیافته‌اند! مسئله‌ای که با انتقاد نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز روبه‌رو شد و «نادر قاضی‌پور» در جلسه علنی روز گذشته خانه ملت با دادن تذکری به دولت، گفت: «انتظار داشتیم رئیس‌جمهور و یا معاون وی و یا وزیر کشور در محل حادثه حضور می‌یافتند.»
اما در کمال تعجب رئیس‌جمهور به جای حضور در مناطق زلزله‌زده غرب کشور راهی شهر یزد شد! و عجیب‌تر آنکه در یزد بیش از آنکه خطاب به مردم سخن بگوید و از حل مشکلات و راه‌حل‌های دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی گزارشی به مردم ارائه کند، سخنانی در تضعیف و زیر سؤال بردن فرایند مبارزه با فساد در کشور بر زبان آورد تا در نگاه افکار عمومی دولت اعتدال به جای آنکه پرچم‌دار مبارزه با فساد و از بین برنده زمینه‌های فساد باشد، به منزله پیشرو تضعیف‌کنندگان و مقابله‌کنندگان با جریان فسادستیزی باشد که در کشور شروع شده است.

۱۳۹۸/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...