نسخه چاپی

اعتراض مردمی در پی گرانی بنزین...

بهره‌برداری فرصت‌طلبان و معاندان از اعتراضات مردمی

عکس خبري - بهره‌برداري فرصت‌طلبان و معاندان اعتراضات مردمي

تصمیم اخیر سران سه قوه برای افزایش قیمت بنزین كه از بامداد روز جمعه به اجرا درآمد، سبب نگرانی مردم و اعتراض آنها به این تصمیم شد.

تصمیم اخیر سران سه قوه برای افزایش قیمت بنزین که از بامداد روز جمعه به اجرا درآمد، سبب نگرانی مردم و اعتراض آنها به این تصمیم شد. دلیل آزردگی خاطر مردم این بود که دولت باید پیش از اجرای نرخ جدید بنزین زیرساخت‌های لازم را برای اجرا آماده می‌کرد. نکته بعدی این است که مردم نگران سوءاستفاده فرصت‌طلبان پس از اجرای آن نیز بودند و می‌گفتند دولت به همراه دیگر نهادهای نظارتی باید با حساسیت ویژه‌ای جلوی تأثیر این تصمیم را در دیگر حوزه‌ها بگیرد؛ چنانکه به اعتقاد کارشناسان، قیمت کالاها در سال 1397 به شدت افزایش یافته و تأثیر اصلاح قیمت بنزین بر بخش‌های مختلف کالایی بسیار ناچیز خواهد بود. نکته سوم درباره این رخداد موضع‌گیری مسئولان است. تقریباً همه نهادها به اصلاح بنزین معتقد هستند؛ ولی آنچه مورد اعتراض برخی ائمه جمعه و دیگر نهادهای انقلابی شد، نحوه اجرای این تصمیم بود.
آنچه از میان موضع‌گیری‌ها می‌توان نتیجه گرفت، این است که شیب افزایش قیمت باید حالت ملایم می‌داشت نه اینکه به صورت یک مرحله‌ای افزایش یابد. البته موافقان این طرح نیز قیمت حامل‌های انرژی را با برخی از کشورهای دیگر مقایسه می‌کنند، با این عنوان که قیمت انرژی در کشور بسیار ارزان‌تر از کشورهای دیگر، از جمله همسایگان جمهوری اسلامی ایران است. کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، ترکیه، پاکستان، عراق و حتی کشورهای اروپایی، آمریکایی و... قیمت بنزین در آن بالاتر از ایران است. اگرچه این استدلال درست به نظر می‌رسد؛ اما اعتراض و نگرانی مردم به قیمتی نیست که باید بنزین داشته باشد، بلکه نگرانی مردم از آماده نکردن بسترهای لازم از طرف دولت برای اجرای مصوبه است. بنابراین از آنجایی که تصمیم بر اصلاح قیمت گرفته شده است، باید این روند ادامه پیدا کند و با اتخاذ تدابیر لازم از پیامدهای آن کاسته شود.
نکته اساسی که در این دو روز مشهود است، اعتراضاتی است که در برخی شهرهای کشور نسبت به این رخداد اتفاق افتاده است. از آنجایی که اعتراض طبق قانون حق مردم است؛ از این رو کسی نمی‌تواند مخالف این حق قانونی مردم باشد. اما اعتراض چارچوبی دارد که رعایت نکردن آنها موجب هزینه‌تراشی برای نظام خواهد شد؛ موضوعی که مخالفان نظام به شدت پیگیر آن هستند.
گزارش‌های میدانی که در سطح کشور از اعتراضات به دست آمده، نشان می‌دهد در برخی از شهرها مردم در فضای آرام نگرانی خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند. این در حالی است که متأسفانه دیشب برخی اشرار در جمع‌های مردمی اقدام به تخریب عمومی از جمله شکستن شیشه‌های بانک‌ها و تخریب مراکز دولتی و مقرهای نیروی انتظامی کردند.
با رصد دقیق موضوع مشخص شد منافقین و وابستگان به رژیم منحوس پهلوی و سرویس‌های اطلاعاتی دشمن پشت اتفاقات تخریب اموال عمومی بودند. حال ضد انقلاب و دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی درصدد ایجاد هزینه و اجرای سیاست کشته‌سازی با بهره‌گیری از عصبانیت مردم‌ هستند که در این راستا، هوشیاری بیش از پیش و اتحاد کشور امری مهم و ضروری است.
نکته آخر هم این است که تمرکز فعلی منافقین و سرویس‌های کشورهای معاند با نظام برای سوءاستفاده از نگرانی مردم بیشتر در تهران و استان‌های خوزستان، شیراز و بندرعباس است.

۱۳۹۸/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...