نسخه چاپی

پارلمان عراق كلیه امتیازات مالی مقامات بلندپایه را لغو كرد

پارلمان عراق، قانون لغو كلیه امتیازات مالی مقامات بلندپایه این كشور را تصویب كرد.


به گزارش نما، پارلمان عراق، در نشست روز گذشته قانون لغو امتیازات مالی مقامات مسئول این کشور را تصویب کرد.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، این قانون شامل 11 ماده است که ماده نخست آن، لغو ماده 13 قانون اعطای مبالغ مالی به مقامات عراقی مصوب در سال 2005، است. ماده دوم این قانون، جلوگیری از تخصیص مبالغ درمانی برای روسای سه‌گانه و کلیه نهادهای دیگر است. همچنین امتیاز اعطای کمک‌ هزینه به مسئولان دارای ملک در بغداد برای اجاره ملک در پایتخت ، لغو می‌شود.

بر اساس این قانون، شمار خودروهای اختصاص یافته برای روسای سه‌گانه (رئیس پارلمان، رئیس مجلس و نخست‌وزیر) و وزراء یا مقامات عالی‌رتبه در حد وزیر، مدیران کل محدود می‌شود. در سهمیه‌های مربوط به سوخت، نیروهای محافظ، اجاره هواپیماهای شخصی و ... مسئولان دولتی نیز محدودیت اعمال می‌شود.

نشست دیروز پارلمان عراق به ریاست «حسن الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان و حضور 220 نماینده برگزار شد.

پیش از این، «برهان المعموری» رئیس ائتلاف سائرون در استان دیالی، طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که با استناد به ماده 60 از قانون اساسی و ماده 120 آیین‌نامه داخلی مجلس، فراکسیون‌ پارلمانی سائرون، امضای شماری از نمایندگان را برای تصویب قانون لغو امتیازات مقامات مسئول عراقی را جمع کرد.

وی افزود: سائرون پیش‌نویس این قانون را به ریاست پارلمان ارائه کرده است تا با تصویب آن، کلیه امتیازاتی که به موجب قانون به مقامات مسئول عراقی داده شده، لغو شود.

۱۳۹۸/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...