نسخه چاپی

فساد، سالانه 35 میلیارد دلار به كشور خسارت وارد می‌‌كند

نماینده پارلمان عراق با اشاره به بزرگترین پرونده‌های فساد در این كشور در دو بخش نفت و ارتباطات، میزان خسارت سالیانه وارده را 35 میلیارد دلار برآورد كرد.


به گزارش نما، «ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف «سائرون» عراق با اشاره به اینکه کشورش سالانه میلیاردها دلار به دلیل فساد خسارت می‌بیند، گفت که مردم تنها با مبارزه با فساد و دیدن فاسدان در پشت میله‌های زندان آرام می‌گیرند.

اخبار بین الملل - وی در مصاحبه با پایگاه خبری «المعلومة» اظهار داشت: به دلیل فساد سالانه ۳۵ میلیارد دلار خسارت به عراق فساد وارد می‌شود این امر موجب شده تا عراق از هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی محروم باشد و در بخشهای مختلف به استثنای بخش نفت، شاهد سرمایه‌گذاری هیچ طرف خارجی نیستیم.

المسعودی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش نفت نیز از طریق مجوزهایی صورت می‌گیرد که خود از بزرگترین پرونده‌های فساد به شمار می‌رود و بزرگترین رسوایی‌های دولت‌های پیشین عراق به همین مسئله استخراج نفت مربوط می‌شود. البته فساد در پرونده ارتباطات نیز کمتر از فساد در بخش نفت نیست.

این نماینده عراقی تاکید کرد که ملت عراق با اقدامات و حکم‌های هیأت شفاف‌سازی و دادستانی کل و شورای عالی قضاء متقاعد نخواهند شد مگر اینکه با چشم خود فاسدان را پشت میله‌های زندان ببینند و اموال آنها در یک صندوق ویژه ذخیره شود تا برای خدمات‌رسانی در بخش برق، مدارس و مراکز بهداشتی استفاده شود.

وی افزود: این ملت دیگر تنها با مبارزه با فساد آرام می‌گیرند و انتخابات زودهنگام یا برکناری دولت آنها را متقاعد نخواهد کرد.

تظاهرات‌های مردمی عراق که از اول اکتبر گذشته در اعتراض به وضعیت معیشت، نقصان خدمات‌رسانی و فساد در کشور آغاز شده، در بغداد و استانهای مرکزی و جنوبی همچنان ادامه دارد. دستگاه قضایی عراق از همان آغاز تظاهرات‌ها حکم بازداشت، احضار، توقیف اموال و ممنوع الخروجی شمار زیادی از مقامات مسئول عراقی از جمله چندین وزیر، استاندار، نماینده پارلمان و ... را صادر کرده است.

۱۳۹۸/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...