نسخه چاپی

تظاهرات "یكشنبه شفافیت" در لبنان با درخواست تشكیل دولت مستقل

هزاران لبنانی شامگاه یكشنبه با شعار "یكشنبه شفافیت" در مناطق مختلف این كشور راهپیمایی كردند و خواستار تشكیل یك دولت مستقل و كارآمد شدند.




به گزارش نما، مناطق مختلف لبنان شامگاه یکشنبه شاهد راهپیمایی مردمی این کشور تحت شعار "یکشنبه شفافیت" بود.

اخبار بین‌الملل- راهپیمایی یکشنبه مردم لبنان از سه مسیر در مناطق اصلی بیروت یعنی "المتحف"، الحمراء" و "جعیتاو" آغاز شد و در نهایت معترضان در دو میدان "الشهداء" و "ریاض الصلح" به یکدیگر ملحق شدند.

در همین راستا، "اتاق کنترل ترافیک" بیروت از بسته شدن بزرگراه منتهی به کاخ ریاست جمهوری در نتیجه تجمع معترضان لبنانی خبر داد.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد، معترضان با حرکت به سمت کاخ ریاست جمهوری از میشل عون، رئیس جمهوری لبنان خواستند که روند مذاکرات پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر را تسریع کند.

با شروع تظاهرات همزمان معترضان لبنانی و طرفداران حزب "جریان آزاد ملی" به ریاست جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در حمایت از میشل عون، پلیس و نیروهای امنیتی این کشور برای جلوگیری از بروز تنش بین این دو گروه در مسیر کاخ ریاست جمهوری مستقر شدند.

نیروهای امنیتی لبنان همچنین به منظور جلوگیری از رسیدن معترضان به مقابل کاخ ریاست جمهوری از ظهر یکشنبه تمامی راه‌های منتهی به این کاخ را با قرار دادن موانع بستند.

در همین حال، درگیری‌هایی میان طرفداران حزب جریان آزاد ملی و معترضان لبنانی در اطراف کاخ ریاست جمهوری رخ داد که عناصر ضد شورش مانع از گسترش تنش میان آنها شدند.

برخی از جوانان نیز که به سمت میدان الشهداء در حال راهپیمایی بودند با پوشیدن پیراهن‌های سفید و در دست داشتن شاخه زیتون (نشانه صلح) شعارهایی در حمایت از صلح داخلی سر دادند.

هزاران تن از ملت لبنان هم در اعتراض به سیاست‌های مالی و بانکی، جلوی بانک مرکزی لبنان در خیابان حمراء تجمع کردند.

معترضان با تأکید بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات، هدف خود را نجات کشور از طبقه سیاسی فاسد و تشکیل یک دولت مستقل کارآمد عنوان کردند.

تظاهرات اعتراضی لبنانی‌ها در شهرهای دیگر لبنان از جمله در طرابلس، صیدا، صور، بقاع نیز برگزار شد.

در همین راستا، رسانه‌های لبنانی از بسته شدن اتوبان بین‌المللی طرابلس به "المنیه" و "عکار" توسط معترضان خبر دادند.

شهروندان لبنانی در صیدا نیز شعارهایی در محکومیت فساد، ظلم، طایفه گرایی و فرقه گرایی سر دادند.

معترضان در صیدا یک روز پس از آن که ریاست جمهوری لبنان بانک مرکزی این کشور را موظف به اتخاذ تدابیر موقت لازم برای حفاظت از بخش بانکی و حقوق سپرده گذاران کرد، بر لزوم سرنگونی "حاکمیت سرمایه" تأکید کردند.

۱۳۹۸/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...