نسخه چاپی

فرار عناصر داعش از زندان «الحوت» عراق خنثی شد

یك نماینده پارلمان عراق از خنثی شدن عملیات فرار شماری از تروریست‌های داعش از زندان «الحوت» در مركز استان «ذی‌قار» خبر داد.


به گزارش نما، «عبدالامیر تعیبان» نماینده استان «ذی قار»، امروز (دوشنبه دوم دسامبر)، از خنثی شدن عملیات تروریست‌ها برای آزادی زندانیان زندان «الحوت» در «الناصریه» مرکز این استان خبر داد.

اخبار بین‌الملل- وی گفت: برخی افراد نفوذی در تظاهرات‌های مردمی که از سوی طرف‌های خارجی حمایت می‌شدند، تلاش داشتند، زندانیان زندان مرکزی الناصریه را که به زندان «الحوت» معروف است، فراری دهند اما نیروهای امنیتی و نگهبانان این زندان، این حمله را خنثی کردند.

این نماینده عراقی افزود: طرف‌های خارجی خواستار تشدید هرج و مرج و کشتار با هدف آزادی عناصر داعش زندانی در زندان الحوت هستند.

نیروهای امنیتی در استان ذی‌قار، پیش از این درباره هشدار داده و تایید کرده‌ بودند که هزاران داعشی در زندان الحوت در حبسند.

«ثائر البیاتی»، دبیرکل شورای عشائر عربی عراق نیز، پیشتر درباره احتمال فرار شش هزار عوض داعش از زندان مرکزی الناصریه در نتیجه ناآرامی‌های اخیر این استان هشدار داد.

«باقر جبر الزبیدی» از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق ، هفته پیش درباره توطئه جدید برخی دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس علیه بغداد هشدار داده و گفته بود: «در حالی که کشمکش بین‌المللی بین آمریکا، روسیه، ترکیه، نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه و ارتش سوریه در شرق فرات شدت گرفته است، ایالات متحده آمریکا در حال تقویت حضور نظامی خود در عراق است».

وی با اشاره به تحرکات هسته‌های خاموش تروریستی در بغداد، دیالی، کرکوک و صلاح‌الدین گفت: ساعت صفر زمانی اعلام خواهد شد که تلاش‌های دو کشور حاشیه خلیج فارس در آزادسازی شش هزار زندانی داعش از زندان «الحوت» در استان ذی قار به همراه سایر مجرمان محکوم به اعدام، موفق باشد؛ همان اتفاقی که در سال ۲۰۱۳ و در زندان ابوغریب رخ داد. در آن زمان بیش از هزار نفر از زندانیان فراری داده شدند.

درباره دخالت دو کشور حاشیه خلیج فارس ، روزنامه الاخبار لبنان اوایل آبان ماه گذشته خبر داد (+) که طرح ناآرامی‌های اخیر عراق در امارات با همکاری آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی شد و عربستان سعودی نیز مسئولیت تأمین مالی این پروژه را بر عهده گرفت.

دور دوم تظاهرات مردم عراق از 25 اکتبر در شهرهای جنوبی این کشور آغاز شد. در حال حاضر، دامنه این اعتراضات محدود شده است، ولی همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۸/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...