نسخه چاپی

توجه آمریكایی‌ها به سامانه های موشكی روسیه در مناطق قطبی

نشریه "فوربس" آمریكا یادآور شده، سواحل روسیه در مناطق قطبی توسط سامانه‌های موشكی ساخت شوروی محافظت می‌شوند، هرچند سامانه‌های موشكی بسیار خطرناك‌تری در نیروهای مسلح روسیه ظاهر شده است.


به گزارش نما، نشریه آمریکایی "فوربس" مطلبی درباره وضعیت دفاع ساحلی روسیه در مناطق قطبی توسط سامانه‌های موشکی ساحلی «روبیژ» نوشته و یادآور شده که این سامانه‌ تاکنون از موشک‌های ضدکشتی پی-15 "ترمیت" استفاده می کردند.

اخبار بین‌الملل- این نشریه یادآور شده که این موشک‌ها در دهه 1950 ساخته شده و دارای مسیر پرواز بسیار بلندی هستند که آنها را برای تجهیزات دفاع ضدموشکی مدرن آسیب پذیر می‌سازد.

فوربس افزوده است: سامانه موشک‌های ساحلی «روبیژ» و موشک‌های "ترمیت"، نشان دهنده ماندگاری سلاح‌های ساخت شوروی سابق هستند، هرچند در حال حاضر سامانه‌های موشکی بسیار خطرناک‌تری در نیروهای مسلح روسیه ظاهر شده است.

روزنامه «ایزوستیا»، در سال 2018 به نقل از منابع خبری خود اعلام کرده بود که سامانه‌‌های فرسوده «روبیژ» دیگر در ناوگان دریایی روسیه مورد استفاده قرار نمی گیرند. فرماندهی ناوگان دریای شمال روسیه با استقرار سامانه‌های موشکی ساحلی «باستیون» دفاع از مناطق قطبی این کشور را تقویت کرده است. این سامانه‌ها قادر هستند تا اهداف دریایی و زمینی در شعاع 600 کیلومتری را هدف قرار دهند.

پیش از این برخی رسانه‌های آمریکایی تعدادی از تسلیحات نظامی عجیب و خطرناک ساخت اتحاد جماهیر شوروی را نام برده بودند.

۱۳۹۸/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...