نسخه چاپی

200 نفر دیگر از خانواده‌های داعش در سوریه آزاد می‌شوند

شبه نظامیان كُرد تحت حمایت آمریكا در سوریه كه اداره بزرگ‌ترین اردوگاه اسكان خانواده‌های داعش را برعهده دارند، از تصمیم خود برای آزادی دویست نفر دیگر از عناصر و زنان و كودكان داعش از این اردوگاه خبر دادند.


به گزارش نما، گروه موسوم به «خودمختاری شمال و شمال شرق سوریه» روز یکشنبه از تصمیم خود برای آزادی دسته جدیدی از عناصر و اعضای خانواده‌های داعش خبر داد.

اخبار بین‌الملل- «شیخموس احمد» مسئول اردوگاه‌های اسکان خانواده‌های داعش به شبکه خبری « رووداو » گفت: بیش از دویست بازداشتی امروز از این اردوگاه آزاد خواهند شد.

وی افزود: از جمله آزادی‌ها پانزده نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش هم هستند که هیچ جرمی علیه آنها ثابت نشده است.

این مسئول کُردی گفت: مابقی، زنان و کودکان از استان‌های حمص، الرقه و دیر الزور سوریه هستند.

بر اساس گزارش سازمان ملل اردوگاه الهول 73 هزار نفر جمعیت دارد که 49 هزار نفر آنها کودک هستند.

اردوگاه الهول واقع در استان «الحسکه» واقع در شمال شرق سوریه بزرگ‌ترین اردوگاه زنان، کودکان و عناصر داعش در سوریه و عراق است. این استان، تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد که آمریکا برای بهره‌برداری سیاسی و حصول منافع خود، از آنان حمایت می‌کند. الهول مرکز اسکان خانواده‌های عناصر داعش است.

نظامیان تروریست آمریکایی چهارشنبه گذشته هم بیش از 600 زن و کودک عضو خانواده‌های داعش را از اردوگاه «الهول» واقع در شمال شرق سوریه، به عراق انتقال دادند.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه (نزدیک به معارضان) هم هفتم آذر ماه جاری از آزادسازی حدود ۱۱۰ خانواده داعشی خبر داد.

پیش از این نیز، کُردها در دوم مرداد سال جاری ده‌ها خانواده داعشی را از الهول آزاد کردند. این خانواده‌ها پس از آزادی، به شهر «منبج» اعزام شدند.

منابع خبری اخیرا اعلام کردند که روانشناسان آمریکایی در این اردوگاه، با تأکید بر اصول وهابیت، در حال تربیت نسل جدیدی از تروریستهای تکفیری هستند.

۱۳۹۸/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...