نسخه چاپی

سلیمانی: آمریكایی‌ها گفتند دور ایران را خط بكش تا بهترین امكانات را به تو بدهیم

مسعود سلیمانی در گردهمایی دانشجویان انقلابی گفت: آمریكایی‌ها بارها به من گفتند كه بهترین امكانات را در اختیارم می­‌گذارند و می­‌توانم در بهترین دانشگاه­‌های آمریكا تدریس كنم؛ تنها به این شرط كه دور ایران را خط بكشم.


به گزارش نما، مسعود سلیمانی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در همایش دانشجویان انقلابی اصفهان درباره بازداشت در آمریکا، اظهار کرد: تجربه‌های سخت و خوبی در این مدت کسب کرده‌­ام؛ خوبی این تجربه آن بود که آمریکایی‌ها چهره واقعی خود را نشان دادند و حتی در زمان دستگیری در فرودگاه به من گفتند کاری می­‌کنیم که تحقیق و تدریس از یادت برود.

اخبار سیاسی- این دانشمند ایرانی افزود: معنای این حرف آن است که آن­‌ها با درس خواندن و پیشرفت شما دانشجویان مشکل دارند و پیشرفت و تولید علمی ما به عنوان یک کشور مسلمان مستقل، برای آمریکایی‌­ها بسیار سنگین است و تا وقتی که به آن‌­ها وابسته باشید کاری به شما ندارند و حتی تشویقتان هم می­‌کنند؛ اما به محض آن که حس کنند ممکن است به جای خوبی برسید رفتارشان عوض می­‌شود.

وی عنوان کرد: بارها به من گفتند که تنها با یک امضا، بهترین امکانات را در اختیارم می­‌گذارند و می­‌توانم در بهترین دانشگاه­‌های آمریکا تدریس کنم؛ تنها به این شرط که دور ایران را خط بکشم؛ اما من قبول نکردم و همواره گفته‌­ام که می­‌خواهم به مردم کشور خودم خدمت کنم.

سلیمانی با اشاره به اقرار آمریکایی‌ها به گروگان‌گیری او گفت: هیچ دلیل محکمی برای زندانی کردن من در پرونده‌ام وجود نداشت و تنها یک جلسه دادگاه برای رسیدگی به جرم من تشکیل شد که دادستان در آن گفت که ما سعی داشته ایم تحریم‌ها را دور بزنیم.

این دانشمند برجسته ایرانی ادامه داد: وقتی وکیل من در این جلسه با خواندن مدارک، مقالات و کارنامه علمی من، سعی در دفاع از من داشت، همه افراد حاضر در جلسه از شنیدن این میزان افتخارات علمی بسیار خشمگین شدند؛ این نشان می‌دهد که تاثیر هر کار علمی که شما دانشجویان انجام دهید، از 100 بار مرگ بر آمریکا گفتن هم بیشتر است.

وی بیان کرد: به شما جوانان توصیه می‌­کنم که همگی دست در دست هم دهید و به جای دعواهای حزبی، با کار، تولید و علم پشت سر رهبر معظم انقلاب، این کشور را به بهترین جای ممکن برسانید.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در این چند ماهی که در زندان های آمریکا بودم قرآن، بهترین هدیه خداوند به من بود سیاهپوستان زیادی در زندان­های آمریکا بودند که مسلمان می‌­شدند و عشق و علاقه زیادی به قرآن داشتند و حتی از من می‌­خواستند که آیات قرآن را به زبان انگلیسی برای آن­ها بنویسم تا بتوانند آن را حفظ کنند توصیه دیگر من به شما دانشجویان این است که قرآن را در زندگی خود فراموش نکنید.

۱۳۹۸/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...