نسخه چاپی

گرانی 70درصدی زمین

خریداران مسكن كه سال‌ها با صرفه جویی و از این و آن قرض كردن، پولی را پس انداز كرده‌اند، با این اوضاع و احوال قیمت‌ها، از این جا مانده و از آنجا رانده، دست از پا درازتر، چاره‌ای جز اجاره‌نشینی ندارند.

91.jpg

به گزارش نما به نقل از بلاغ، حال روز بازار مسکن مدت‌ها است که به هم ریخته است و بی سرو سامانی قیمت‌ها در این بازار، خریداران و مستاجران را کلافه و سردرگم کرده است.


از یک سو، قیمت‌ها در بازار معاملات مَسکَن از ریل عُرف و قوانین نانوشته نرخگذاری بنگاه‌های ملکی خارج شده است و  مالکان در این بازار به دنبال گرفتن ماهی خوش خط و خال هستند! از سویی دیگر، خریداران مسکن که سال‌ها با صرفه جویی و از این و آن قرض کردن، پولی را پس انداز کرده‌اند، با این اوضاع و احوال قیمت‌ها، از این جا مانده و از آنجا رانده، دست از پا درازتر، چاره‌ای جز اجاره نشینی ندارند و مستاجران هم که تکلیف‌شان معلوم است، تداوم اجاره نشینی آن هم با اجاره بهایی خیلی بیشتر از قبل.


*ناامیدی برای صاحبخانه شدن


باید بگوییم گرانی روی بام مسکن جا خوش کرده است و قرار نیست حالا حالاها هم پایین بیاید! این گرانی بی سابقه، تبعاتی نظیر تداوم اجباری اجاره نشینی، افزایش تعداد خانه‌های خالی، رکود در معاملات ساختمان‌های نوساز، افزایش قیمت مسکن، افزایش خانوارهای اجاره نشین، افزایش قیمت اجاره بها و نا امیدی برای صاحبخانه شدن را در میان آحاد جامعه به ویژه اقشار کم درآمد و افرادی که تازه تشکیل زندگی مشترک را داده‌اند را در پی دارد.


محمود رضا فتحی یکی از بنگاه‌داران با سابقه و قدیمی مرکز مازندران در خصوص وضعیت بازار مسکن در مازندران به خبرنگار ما می‌گوید: وضعیت بازار مسکن افتضاح است و در رکود صد در صدی قرار دارد.


وی افزود: به لحاظ نوسانات ناشی از ارز و دلار، وضعیت مسکن حداقل در ساری راکد است و به نظر می‌رسد تا پایان سال هم اوضاع به همین منوال باشد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...