نسخه چاپی

امنیت بدون بازگشت

در روزهای اخیر دوباره سخنرانی تاریخی و به‌یاد ماندنی شهید حاج قاسم سلیمانی در كنگره شهدای استان همدان در فضای مجازی منتشر و بازنشر می‌شود.


به گزارش نما، در روزهای اخیر دوباره سخنرانی تاریخی و به‌یاد ماندنی شهید حاج قاسم سلیمانی در کنگره شهدای استان همدان در فضای مجازی منتشر و بازنشر می‌شود. سخنرانی که در آن رَجز شجاعانه سردار سلیمانی برای هیات حاکمه ایالات متحده امریکا بسیار برجسته بود. رَجز تاریخی که از یک قدرت نهفته و بالقوه عظیم خبر می‌داد. جایی که ایشان، رئیس جمهور امریکا را خطاب قرار می‌دهد؛ آقای ترامپ قمارباز! نیروی مسلح ایران نمی‌خواهد، من حریف شما هستم.

اخبار سیاسی- روزی که سردار دلهای مستضعفان عالم این سخنان را شجاعانه بر زبان می‌راند بر اساس شناخت دقیق و عمیق از جبهه مقاومت حرف می‌زد. حاج قاسم مسلط ترین فرد نسبت به توان، استعداد، ظرفیت و قدرت محور مقاومت در منطقه بود. او توان نظامی، قدرت دفاعی، پتانسیل عملیاتی و ظرفیت سخت افزاری جبهه گسترده مقاومت را بخوبی می‌شناخت و از آن سخن می‌گفت؛ ولیکن تاویل و تعبیر عبارت فوق الذکر ایشان در آن سخنرانی ماندگار که، من حریف شما هستم...از ۱۳ تا ۱۷ دی ماه به وقوع پیوست. عزم، اراده و خواست ملت های مظلوم و محنت کشیده منطقه بر اخراج امریکایی‌ها از جهان اسلام و حاکم شدن ایشان بر سرنوشت خویش و استقلال سیاسی و نظامی، محصول سالهای سال مجاهدت حاج قاسم است. قدرت دهها میلیونی که به خیابانها آمد از هر سلاح جنگی قوی تر است و این همان مبارز طلبی بود که حاج قاسم از آن حرف می‌زد. اراده ای که در سراسر منطقه شکل گرفته و حاج قاسم آن اراده را نمایندگی می‌کند. حاج قاسم قبل و بعد از شهادت تفاوتی در راهبری این اراده به وقوع پیوسته ندارد. اراده ای که اولین و یکی از مهم‌ترین ثمرات آن امنیت مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران است.

امنیتی که قطعا هر کس آن را بفهمد، قدردان خواهد بود. اندک تحقیق و آشنایی با وضعیت کنونی جهان اسلام حفظ، تقویت و توسعه این امنیت را به اصلی ضروری و اجتناب ناپذیر تبدیل میکند. امریکا هم می‌داند که مردم ایران از گذشته درس گرفته و در تلخ‌ترین و سخت‌ترین شرایط روحی و اقتصادی هم حاضر به معاوضه گوهر امنیت با متاع دیگر نیستند. دیر یا زود غرب و شرق عالم راهی جز پذیرش هژمونی انقلاب اسلامی در جهان و بویژه برای ملت های آزادیخواه و مستضعف ندارند و این گوشه ای از برکات حاج قاسم در حیات و شهادت است.

مجتبی ابراهیمی

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...