نسخه چاپی

«كمیسیون حقوق عامه» پیگیر پرونده جانباختگان سقوط هواپیما شد

رئیس كمیسیون حمایت از حقوق عامه گفت: این كمیسیون اعلام آمادگی كرده است كه در رابطه با جانباختگان حادثه تشییع سردار شهید سلیمانی در كرمان و همچنین حادثه سقوط هواپیما پیگیری حقوقی كند.


به گزارش نما، عزالدین سلیمانی گفت: کمیسیون حمایت از حقوق عامه مرکز وکلای قوه قضائیه اعلام آمادگی کرده است که در رابطه با جانباختگان حادثه تشییع سردار شهید سلیمانی در کرمان و همچنین حادثه سقوط هواپیما پیگیری حقوقی کند.

اخبار اجتماعی - وی افزود: در این حادثه از هر سازمان ونهادی که به طریقی به حقوق این جانباختگان مرتبط شود پیگیری‌های لازم انجام خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه گفت: از چند روز قبل و دقیقا از روز وقوع حادثه در کرمان و در سقوط هواپیمای اوکراینی از طریق وکلا و کارشناسان رسمی که تخصصی در زمینه حقوق عامه دارند درخواست کرده‌ و آنها نیز اعلام آمادگی کردند که در این راه ما را یاری دهند.

سلیمانی ادامه داد: بنابراین پیگیر حقوق مادی و معنوی این جانباختگان در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی در کرمان و همینطور حادثه سقوط هواپیما تا حصول نتیجه خواهیم بود و به خانواده این عزیزان خدمت رسانی خواهیم کرد.

وی از بیان جزئیات این اقدامات حقوقی امتناع کرد و گفت: اقدامات لازم بر اساس موازین حقوقی و قانونی انجام و جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه افزود:‌کمیسیون حقوق عامه پیگیر مسائل حقوقی و قانونی جانباختگان حادثه کرمان و هواپیمای اوکراینی خواهد بود و در رابطه با سقوط هواپیما و اینکه دقیقا از چه مراجعی پیگیری لازم را داشته باشیم، باید قدری صبر کنیم تا دقیقا مشخص شود که علت حادثه چه بوده است.

سلیمانی گفت: در حادثه سقوط هواپیما نظر رسمی و کارشناسی هنوز اعلام نشده و کارشناسان مشغول ارزیابی خود هستند، بنابراین پس از اعلام نظر آنها اقدامات را آغاز می‌کنیم. ما وکیل و حقوقدان هستیم و بر اساس قانون باید پیش برویم و از حاشیه سازی‌های بی‌مورد که جامعه را ملتهب کند، باید پرهیز کنیم.

وی افزود: بنابراین مقصر حادثه که مشخص شود اقدامات حقوقی و قضایی لازم از سوی کمیسیون حقوق عامه انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه گفت:‌ تمام اقدامات حقوقی به خانواده های این جانباختگان به صورت معاضدتی و رایگان ارائه خواهد شد.

سلیمانی در رابطه با نحوه مراجعه خانواده‌های این جانباختگان گفت: علاوه بر اینکه از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود، کارشناسان در حال شناسایی خانواده‌های این افراد هستند و به هر طریقی که ارتباط برقرار و دسترسی به خانواده‌ها میسر شود و یا اینکه خود خانواده‌ها به ما مرتبط شوند، در خدمت آنها خواهیم بود و مسائل‌شان را پیگیری خواهیم کرد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...