نسخه چاپی

سئول: همكاری‌های دوكره نباید معطل مذاكره با آمریكا بماند

وزیر امور خارجه كره جنوبی در سفر به آمریكا گفت، همكاری‌های دو كره می‌تواند فارغ از مذاكرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ انجام گیرد.


به گزارش نما، «کانگ کیونگ وا» وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت همکاری‌های دو کره نباید معطل مذاکره میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن بماند.

اخبار بین الملل - کانگ روز سه‌شنبه پس از دیدار با « مایک پامپئو » همتای آمریکایی خود گفت: «موضع ثابت ما این است که گفت‌وگوهای کره شمالی-آمریکا و مذاکرات دو کره در چرخه‌ای سالم، مکمل یک‌دیگر هستند».

کانگ افزود، با توجه به بن‌بست موجود در مذاکرات آمریکا و کره شمالی، احیای رابط دو کره امری ضروری است.

گفت‌وگوهای هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان کیم و ترامپ در هانوی در آغاز سال جاری میلادی به بن‌بست برخورده است. پیونگ‌یانگ خواستار کاهش تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده علیه این کشور به بهانه برنامه موشکی و هسته‌ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم‌ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ‌یانگ در جهت خلع سلاح هسته‌ای منوط کرده است.

«مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی نیز گفته است همکاری‌های دو کره می‌تواند راه را برای لغو تحریم‌ها علیه کره شمالی، هموار کند.

کانگ همچنین در دیدار با مقامات آمریکایی استقرار نظامیان کره جنوبی در خلیج فارس و توافق بابت تقسیم هزینه دفاعی را به بحث گذاشت.

وزیر خارجه کره جنوبی روز دوشنبه قبل از ترک فرودگاه بین المللی «اینچئون» به خبرنگاران گفت که به تقاضای آمریکا در زمینه استقرار نیرو در منطقه گوش فرا می‌دهد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...