نسخه چاپی

چند كلمه با رئیس جمهور

محمد كاظم انبارلویی

مردم در هر انتخابات می‌خواهند فرصتی برای نقد و داوری عملکرد دولت و مجلس پیدا کنند. این فرصت در ایام انتخابات به آن‌ها داده می‌شود. مردم می‌خواهند بدانند رئیس‌جمهور به کدام یک از وعده‌های خود عمل کرده؟ چه به روز ارزش پول ملی آورده است؟ تورم و حجم نقدینگی و رشد اقتصادی را چقدر تحویل گرفته و چقدر الان دارد تحویل می‌دهد؟

مردم می‌خواهند بدانند با این حقوق‌های نجومی، مدیران دولتی چه گلی بر سر مردم زده‌اند و با مشکلاتشان چگونه برخورد کرده‌اند؟ چرا باید رئیس‌جمهور با حاشیه‌سازی و فضا‌سازی کاذب و تشکیک در اصلی‌ترین و حساس‌ترین وظایف شورای نگهبان موجب تشویش اذهان عمومی شود و نگذارد مردم دوغ را از دوشاب تشخیص دهند.

من نمی‌گویم، جدی‌‌ترین مدافع دولت یعنی صادق زیبا کلام می‌گوید: «روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است » با این خلف وعده و بدعهدی طوری حرف می‌زنند که نتیجه‌اش توهین به شعور مردم است. شهبه پراکنی در مورد اصل رقابت در انتخابات و شمارش آراء و تشکیک در اصل جمهوریت نظام آن‌هم در قامت رئیس‌جمهور عدالت،‌ انصاف، صدق و ... او را زیر سؤال می‌برد. مقایسه این نظام با نظام فاسد شاه با این‌همه شهید و عطر شهادت اوج بی‌مهری به مردمی است که به او رأی داده‌اند و اکنون براساس نظرسنجی‌ها اغلب رأی خود را پس گرفته‌اند.

انتخابات در جمهوری اسلامی همواره متضمن اقتدار و امنیت ملی بوده است. مشروعیت مردمی نظام به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است. امروز جمهوری اسلامی بیش از هر زمان نیاز به انتخابات پرشور و مردمی با حضور گسترده مردم دارد رئیس‌جمهور با سخنان خود در جمع استانداران نشان داد اصلا به فکر اقتدار و امنیت ملی نیست به فکر طرفداری از حزب و جریان خود است او با خرج دولت میتینگ برگزار می‌‌کند. این ناقض حقوق ملت در یک انتخابات آزاد است. رئیس دولت نشان داد در این انتخابات بی‌طرف نیست. چرا روحانی چوب حراج به امنیت و اقتدار ملی می‌زند. عدم توفیق در سیاست خارجی و اداره اقتصاد کشور و ناتوانی در حفظ وحدت و گفت‌وگو ملی او را به این وادی کشانده که وادی خطرناکی است و دشمن را امیدوار می‌کند. من فکر می‌کنم مردم و بدنه اجرایی دولت آن‌قدر هوشمندی دارند که این سخنان را برنتابند و از آن تبری جویند و خود را برای یک انتخابات بزرگ که یک حماسه ملی را رقم بزند، آماده کنند.

۱۳۹۸/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...