نسخه چاپی

اختصاصی نما:

كرسی خدمت یا كسب قدرت؟

عکس خبري -کرسي خدمت يا کسب قدرت؟

عده‌ای می‌خواهند برای خدمت بر سكوی قدرت بنشینند. اینها آدم‌های صادق و امانتداری هستند. برای عده دیگری قدرت طعمه است. هدف اینها از رفتن به مجلس خدمت نیست، بلكه برای منافع شخصی یا گروهی و تحقق اهداف خاص خودشان است

حسین انواری- با توجه به نکاتی که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند و در سیاست‌های کلی انتخابات بدان‌ها پرداخته شده است برای نامزد انتخابات چند ویژگی وجود دارد که حزب مؤتلفه اسلامی به آنها پایبند است و تلاش کرده است نامزدهایی منطبق با این ویژگی‌ها معرفی کند.

تلاش شده است نامزدهای مؤتلفه از افرادی انتخاب شوند که در حوزه اندیشه و تفکر و جذب و دفع و عملکردشان از ثبات و پایداری حق‌مدارانه و عدل‌گرایانه برخوردار باشند. قدرت تشخیص حق از باطل را داشته باشند. این امر مستلزم آن است نامزدها افراد متعهدی باشند. خودشان را بشناسند. واقف به اولویت‌های نظام و وفادار به انقلاب باشند. در مقابل وسوسه‌های شیطانی درونی و وسوسه‌های شیاطین در بیرون نفوذپذیر نباشند و مرعوب اینها نشوند. مواضعشان در دفاع از انقلاب و اسلام صریح و روشن باشد. مسائل اخلاقی را رعایت کنند و مقید به امور اخلاقی باشند. از اسراف دوری کنند و ساده‌زیست باشند.

حرکتشان در صحنه انتخابات وحدت‌آفرین باشد و در تبلیغاتشان به‌گونه‌ای حرکت نکنند که ـ متأسفانه شاهد خواهیم بود ـ گروه‌های مختلف به شکلی تبلیغ کنند که وحدت ملی را مخدوش سازند. یا به سمت مخدوش کردن چهره نامزد یا نامزدهای دیگر بروند. قرار نیست نسبت به دیگر نامزدها بداخلاقی داشته باشیم و سایر نامزدها را تخریب و تحقیر کنیم و دروغ بگوییم.

رفتارهای نمایشی و عوام‌فریبانه و رفتارهای انفعالی و دادن وعده‌های دروغ مسائلی هستند که از لحاظ اخلاقی در حزب مؤتلفه اسلامی منع شده‌اند. ما باید به‌گونه‌ای حرکت کنیم که موجب شادابی و نشاط مردم شویم. در افکار عمومی آشفتگی ذهنی ایجاد نکنیم. طوری عمل نکنیم که فضا مه‌آلود و غبارآلود شود و مردم نتوانند خوب را از بد تشخیص بدهند. در گذشته برخی از نامزدها این‌طور بودند. ان‌شاءالله در این صحنه این‌گونه نیست.

کلاً نامزدها در صحنه انتخابات دو جور هستند. عده‌ای می‌خواهند برای خدمت بر سکوی قدرت بنشینند. اینها آدم‌های صادق و امانتداری هستند. برای عده دیگری قدرت طعمه است. هدف اینها از رفتن به مجلس خدمت نیست، بلکه برای منافع شخصی یا گروهی و تحقق اهداف خاص خودشان است. این عده قدرت را برای خدمت نمی‌خواهند.

در حزب مؤتلفه اسلامی تلاش شده است نامزدهایی انتخاب شوند که ویژگی‌های مثبت بالا را داشته و ویژگی‌های منفی را از خودشان دور کرده باشند. امتحان پس داده باشند. در صحنه‌های دیگر خودشان را نشان داده و کارآمد و آدم‌های متخصصی باشند که در حوزه‌های مختلف کار کرده باشند تا کارآمدی‌شان در کمیسیون‌های مختلف مجلس باعث گره‌گشایی مشکلات و گرفتاری‌های کشور شود.
در صحنه اجتماعی اگر نامزدهای حزبی از پشتیبانی حزبشان برخوردار باشند حداقل مردم می‌دانند با چه کسی طرف هستند. در واقع با فرد طرف نیستند، بلکه با جریان فکری طرفند که می‌توانند خوب قضاوت و ارزیابی کنند. در این صورت دچار اغتشاش ذهنی نمی‌شوند. پشتوانه حزبی در مواقعی که نماینده حزبی می‌خواهد موضع‌گیری کند و در مجلس رأی مثبت یا منفی بدهد مؤثر است و مشخص می‌شود این نماینده متکی به کجاست. در مجلس دهم که شفافیت حاصل نشد. ان‌شاءالله در مجلس آینده آرای نمایندگان شفاف شود تا مردم بدانند نمایندگان مجلس با چه تفکر و بینشی قیام می‌کنند و در موضع‌گیری‌ها و اتخاذ تصمیم‌ها نقش دارند.

۱۳۹۸/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...