نسخه چاپی

تشكیلات خودگردان فلسطین مخالفت خود با معامله قرن را مجددا اعلام كرد

محمود عباس در گفتگوی تلفنی با آنگلا مركل موضع فلسطینی‌ها در مخالفت با طرح معامله قرن را به اطلاع او رساند.


به گزارش نما، محمود عباس، رئیس تشیکلات خودگردان فلسطین در گفتگوی تلفنی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بر موضع مخالف فلسطینی‌ها با طرح ادعایی آمریکا برای حل مناقشه خاورمیانه موسوم به معامله قرن تاکید کرد.

اخبار بین الملل- محمود عباس در گفتگوی تلفنی با آنگلا مرکل موضع فلسطینی‌ها در مخالفت با طرح معامله قرن را به اطلاع او رساند.

محمود عباس تاکید کرد موضع مخالف فلسطینی‌ها با طرح معامله‌ قرن مورد حمایت اعضای اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه آفریقا، کشور‌های اروپایی، روسیه، چین و ژاپن است که از قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و راه حل تشکیل دو کشور مبتنی بر ابتکار‌های بین‌المللی حمایت می‌کنند.

محمود عباس در گفتگو با آنگلا مرکل همچنین توضیح جامعی درباره ابتکار جایگزین که آن را در نشست شورای امنیت مطرح کرد و مورد حمایت و موافقت بیشتر کشور‌های جهان است، ارائه داد. طرح جایگزین شامل تشکیل کنفرانس بین‌المللی صلح و ایجاد سازوکار بین‌المللی چند جانبه مبتنی بر کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه و سایر کشور‌ها است. کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه متشکل از سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با آنگلا مرکل خواستار پیوستن آلمان به این سازوکار برای نظارت بر روند گفتگو‌ها مطابق با قوانین بین‌المللی و ابتکار صلح عربی شد.

محمود عباس همچنین از حمایت‌های اقتصادی آلمان، کمک به تشکیل نهاد‌ها و ارگان‌های دولت فلسطین و نیز پشتیبانی از آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین از موضع دولت آلمان در پایبندی به حقوق بین‌الملل و راه حل تشکل دو کشور مطابق با ابتکار‌های بین‌المللی سپاسگزاری کرد.

آنگلا مرکل نیز بر موضع آلمان در ادامه حمایت از روند صلح بر اساس ایده راه حل تشکیل دو کشور تاکید کرد.

مرکل افزود: آلمان به نقش آفرینی خود برای رسیدن به این هدف ادامه خواهد داد.

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...