نسخه چاپی

آقای خواننده: چرا برخی پس از رأی آوردن همه چیز را فراموش می‌كنند؟!

محمد گلریز به انتقاد از برخی نمایندگان مجلس پرداخت و توصیه‌هایی را به نمایندگان منتخب آینده مطرح كرد.

به گزارش نما، حواشی انتخابات مجلس شورای اسلامی این روز‌ها در اوج خود است. مردم در تریبون‌های مختلف توقعات خود را از نمایندگان آینده مطرح می‌کنند. بخشی از این توقعات، مربوط به حوزه هنر است. اهالی موسیقی نیز درخواست‌هایی را در این زمینه از نمایندگان مجلس آتی دارند.

اخبار چهره ها - درخواست‌هایی که پیش از این نیز مطرح شده بود. محمد گلریز یکی از خوانندگانی است که بار‌ها این درخواست‌هایش را در مقابل مسئولان فرهنگی و سیاسی مطرح کرده است. حالا این خواننده ارزشی در آستانه انتخابات مجلس صحبت‌هایی را درباره موضوعاتی که نمایندگان باید در زمینه فرهنگ بدانند و عملی کنند، بیان کرده است که در ادامه می‌خوانید:

وی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مسئولان باید حرف‌ و عملشان یکی باشد. الان نامزدهای انتخاباتی می‌آیند، امیدوار کننده صحبت می‌کند و می‌گویند فلان کار‌ را می‌کنیم؛ الان صحبت از اتفاقات بزرگ می‌کنند، اما متاسفانه پس از رأی آوردن همه حرف هایشان را فراموش می‌کنند. این افراد باید یادشان باشد که به برکت انقلاب چنین جایگاهی را پیدا کرده اند. نباید انقلاب را فراموش کنند؛ نباید یادشان برود کشور چه بوده و الان به کجا رسیده است و چقدر شهید داده ایم.
خواننده قطعه «خجسته باد این پیروزی» در ادامه به اهمیت هنر اشاره و بیان کرد: از نمایندگان مجلس توقع دارم که به موضوع فرهنگ و هنر، اصولی ورود کنند. بیایند و به مسئولان فرهنگی برای اشتباهشان اخطار دهند؛ به رسانه‌هایی که به موضوع هنر و فرهنگ انقلاب توجه نمی‌کنند، هشدار دهند. ما برای چه نمایندگان را انتخاب می‌کنیم؟! برای اینکه نقایص این چنینی را برطرف کنند. حرف‌های من شخصی و برای منفعت خودم نیست. موضوع کاملاً اجتماعی است. مقام معظم رهبری درباره فرهنگ و هنر انقلاب بار‌ها صحبت کرده اند. حضرت آقا درباره فرهنگ بار‌ها تذکر داده اند.

گلریز در ادامه به انتقاد از جشنواره موسیقی فجر پرداخت و اظهار کرد: تعجب می‌کنم چگونه برای جشنواره موسیقی فجر ده‌ها میلیارد هزینه می‌شود و ارکستر‌های بزرگ خارجی با هزینه‌های بالا دعوت می‌شوند که کنسرت اجرا کنند؛ اما دریغ از یک ارکستر ایرانی که بیاید و سرود‌های انقلابی را اجرا کند. ارکستر سمفونیک ما چه کارکردی دارد که یک اثر انقلابی هم اجرا نمی‌کند؟ این که آثار خارجی مانند سمفونی‌های بتهوون را بار‌ها و بار‌ها اجرا کنند، لطفی ندارد. اینجا ایران است و باید از ارزش‌های ایران در هنر کشور اثری وجود داشته باشد. ما از نمایندگانمان در حوزه هنر توقع داریم که چنین مشکلاتی را برطرف کنند.

این خواننده پاپ اضافه کرد: ما از خدایمان است که با ارکستر سمفونیک دفاع مقدس کنسرت‌هایی را در جشنواره فجر اجرا کنیم؛ اما این اتفاق نمی‌افتد. بار‌ها به صورت حضوری یا حتی غیر حضوری به مسئولان فرهنگی و نمایندگان مجلس تذکرات لازم را داده ایم. من حتی به یکی از نمایندگان مجلس دغدغه هایم را بیان کردم و او هم انتقاداتم را پذیرفت؛ اما بعد از آن جلسه هیچ نشانی از برطرف شدن مشکلات مشاهده نشد.

محمد گلریز در پایان گفت: دهه فجر امسال من در میدان امام خمینی (ره) اصفهان برنامه داشتم. جمعیت آنقدر زیاد بود که نمی‌توانستیم تعدادشان را تخمین بزنیم. سرود‌های انقلابی را که اجرا می‌کردیم، استقبال بی نظیری می شد.

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...