نسخه چاپی

اختصاصی نما:

جشن ملی؛ جهاد عمومی

عکس خبري -جشن ملي؛ جهاد عمومي

درشرایطی كه دشمن با تما م امكاناتش در طی ماههای گذشته سعی كرده مردم را به عدم مشاركت در انتخابات دعوت و تشویق كند و متاسفانه سوء مدیریت اجرائی در كشور نیز به این مسئله كمك كرده ؛ مقابله با توطئه دشمن یك جهاد عمومی است كه با حضور اكثریت ملت ایران پای صندوقهای رای تحقق پیدا كرد

حمیدرضا ترقی- امروز حضور در انتخابات و شرکت در رأی دادن یک حکم شرعی است؛ صرفاً یک وظیفه‌ی ملّی و انقلابی نیست؛ وظیفه‌ی شرعی است؛ در عین حال یک جشن ملّی هم هست، در عین حال یک حقّ مدنی هم هست. مردم حق دارند در سرنوشت کشور دخالت کنند؛مقام معظم رهبری امام خامنه ای 29/11/98
رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم انقلابی آذربایجان شرقی به نکات مهم و اساسی اشاره کردند که هرکدام میتواند برای جامعه و ملت ایران راهگشا و سرنوشت ساز باشد ..


غیرت دینی

در آذربایجان، غیرت دینی، غیرت ملّی، غیرت انقلابی متبلور است در رفتار مردم و در شخصیّت و هویّت مردم؛ از دین دفاع کرده‌اند، از کشور دفاع کرده‌اند، از انقلاب دفاع کرده‌اند، از ملّیّت دفاع کرده‌اند، از هویّت دینی دفاع کرده‌اند.
تبلور غیرت دینی مردم دردفاعشان از دین و کشور و انقلاب و ملیت و هویت دینی است ؛ جامعه ای که از دین و ایئولوژی حاکم بر جامعه اش دفاع نکند فاقد غیرت دینی است
جامعه ی ای که از انقلابش که به او استقلال ،عزت؛ آزادی ؛ پیشرفت ، خوداتکائی ، اعتماد به نفس، مقاومت ،اثرگذاری بر معادلات جهان ،رشد قابل توجه در تمام شاخصهای انسانی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و...داده است دفاع نکند غیرت انقلابی ندارد .
جامعه ای که به ملیت خود بعنوان مردمی با فرهنگ ؛ با کرامت ،با عزت نفس ؛ ظلم ناپذیر ،تمدن گرا ، اسلام گرا ؛عدالتخواه ، حامی مظلومین ،عاطفی ،منطقی ؛ شجاع ، مقاوم ، صبور وباتاب آوری بالاافتخار نکند و از آن ملیت با این ویژگیها دفاع نکند غیرت ملی ندارد .
جامعه ای که رشد و تعالی و پیروزیهای مکرر خودرا مرهون هویت دینی اش میداند ، نمیتواند از هویت دینی اش که موتور محرک او در انقلاب و نبرد با دشمن بوده دفاع نکرده و به تهاجمات دشمن علیه این هویت پاسخ ندهد و حمله نکند .



به وقت تصمیم گرفتن


آذربایجان این جوری عمل کرده، در لحظه تصمیم گرفته و عمل کرده. دربیست‌ونهم بهمن ۵۶ که امروز سالگرد و یادآور آن حادثه‌ِی عظیم است این جور بود؛ یعنی بِوقت تصمیم گرفتند و عمل کردند و خدا برکت داد، که حالا اجمالاً عرض خواهم کرد که خدا چگونه برکت میدهد به این جور کارها.
مردم آذربایجان دربرگزاری مراسم چهلم شهدای 19 دیماه قمبنایی را نهادند که به سراسر کشور سرایت و خود موجب گسترش انقلاب شد . در جریان دوران مشروطه نیز همین موقع شناسی را میتوان مشاهده کرد ؛ در چریان حزب خلق مسلمان نیز مردم خود را دنشان دادند وبه موقع تصمیم به مخالفت با آن حزب گرفتند .
بوقت تصمیم گرفتن به تعبیر مقام معظم رهبری مثل اینست که : در خطّ تولید که این محصول از جلوی شما -که در یک نقطه‌ای ایستاده‌اید- عبور میکند، شما باید یک کاری روی این محصول انجام بدهید؛ اگر پنج ثانیه تأخیر کنید، محصول میرود، ناقص میماند؛ در همان لحظه بایستی تصمیم بگیرید و عمل بکنید؛ آذربایجان این جوری عمل کرده.
تأثیر حضور به‌هنگام و درلحظه، یک تأثیری است که خدای متعال به آن یک لطف و عنایت خاصّی دارد؛ یعنی وقتی که کار را شما در لحظه‌ی نیاز انجام میدهید، برکات آن کار بیشتر خواهد شد. حالا مثلاً همین بیست‌ونهم بهمن ۵۶؛ عقیده‌ی بنده این است که اگر مردم تبریز روز بیست‌ونهم بهمن این چهلم را برای نوزدهم دی نمیگرفتند، به احتمال زیاد نوزدهم دی به فراموشی سپرده میشد، در امواجِ تبلیغاتِ گوناگونِ آن روز فراموش میشد. خدای متعال برکت داد؛ مردم ایستادند، مقاومت کردند، شجاعت به خرج دادند، چهلم گرفتند برای شهدای نوزدهمِ دیِ قم؛ چون به‌موقع بود، چون درست و به‌جا بود، چون به‌هنگام بود، خدای متعال برکت داد؛ برکتش چه بود؟ این بود که در دنباله‌ی این حرکت، حرکت عمومی ملّت ایران اتّفاق افتاد. بعد از تبریز چندین شهر -دیگر حالا یک شهر نبود- چهلم شهدای تبریز را گرفتند؛ یعنی یاد گرفتند که باید چه کار کرد. جادّه را تبریز‌ی‌ها باز کردند؛ این جوری خدا برکت میدهد. و حرکت عمومی ملّت ایران به یک حادثه‌ای منتهی شد که این حادثه در طول تاریخ کشور ما سابقه ندارد: ریشه‌کن کردن حکومت طاغوت و روی کار آوردن حکومت اسلام؛ برکت الهی این است.
حضور مردم در 23تیر 78 .9 دیماه 88 وآبان 98وتشییع سردار سلیمانی از نمونه های بارز این تصمیم گیری بموقع ملت ایران است که موجب خنثی سازی توطئه های دشمن و پاسداری از انقلاب اسلامی شده است .



جهاد عمومی

انتخابات یک جهاد عمومی است؛ انتخابات مایه‌ی تقویت کشور است؛ انتخابات مایه‌ی آبروی نظام اسلامی است. می‌بینید تبلیغات آمریکایی‌ها را که چطور میخواهند بین نظام اسلامی و بین مردم فاصله بیندازند؟ زیاد هم کار میکنند، دائم مشغول کارند، به قول خودشان اتاق فکر -به هیئتهای اندیشه‌ورز میگویند اتاق فکر- تشکیل میدهند، می‌نشینند، فکر میکنند، برنامه‌ریزی میکنند؛ چند دَه نفر، چند صد نفر در بخشهای مختلف، مسئول کار ایران و بحث افکار عمومی ایران هستند که می‌نشینند فعّالیّت میکنند. هدف فعّالیّت این است که جوان ایرانی را از نظام اسلامی جدا کنند؛ امّا به نتیجه نمیرسند. می‌بینید در بیستودوّم بهمن چه اتّفاق می‌افتد، در بزرگداشت شهید عزیزمان سلیمانی چه اتّفاق می‌افتد! در انتخابات، همین اتّفاق باید بیفتد؛ یعنی ببینند دشمنان که با وجود اصرار آنها برای اینکه مردم را از نظام جدا کنند، مردم به انتخابات اقبال میکنند؛ که این اقبال، آبروی نظام اسلامی است. مقام معظم رهبری 29/11/98
درشرایطی که دشمن با تما م امکاناتش در طی ماههای گذشته سعی کرده مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت و تشویق کند و متاسفانه سوء مدیریت اجرائی در کشور نیز به این مسئله کمک کرده ؛ مقابله با توطئه دشمن یک جهاد عمومی است که با حضور اکثریت ملت ایران پای صندوقهای رای تحقق پیدا کرد ؛ مردم ایران با این حضور در جهاد عمومی شرکت کرده و دشمن را مایوس ساختند .
ملت ایران کار خودش را کرد
دشمنان میخواهند بدانند که حالا بعد از این همه تلاش و تبلیغات و مشکلات اقتصادی‌ای که در کشور وجود دارد و بدعهدی‌ای که غربی‌ها و اروپایی‌ها با ما کردند و فشارهایی که -به قول خودشان فشار حدّاکثری- آمریکایی‌ها دارند وارد میکنند، بالاخره نتیجه‌اش در مردم ‌چه شده؟ دشمن دارد نگاه میکند و میخواهد این را ببیند. دوستان ما هم در اطراف دنیا با نگرانی نگاه میکنند تا ببینند چه خواهد شد. البتّه هر وقت پیغامی به یک مجموعه‌ای از دوستانمان میدهیم، همیشه بنده میگویم هیچ نگران نباشید، از ملّت ایران نگران نباشید؛ ملّت ایران میداند چه‌ کار دارد میکند، بلد است چه‌ کار بکند و دارد میکند کار خودش را.29/11/98
حضور گستر ده ملت ایرا ن در انتخابات امسال نشان دادکه تلاش دشمن بی نتیجه بوده ولذا انتخابات امسال هم :
1-خنثی‌کننده‌ی بسیاری از نیّتهای شومی شد که آمریکایی‌ها علیه کشورمادر ذهن داشتند، صهیونیست‌ها در دل داشتن 2-. این انتخابات، بدل‌فنّ مکر و کید دشمنان ایران شد؛ چون نمونه‌ای بود از همان حضور به‌هنگامی که رهبری فرمودند .
3- خدا به حضورِ به‌هنگام مردم در پای صندوق انتخابات، به توفیق الهی برکت خواهد داد.
4-اگر انتخاب خوبی انجام داده باشیم، ممکن است تأثیرِ تحوّل‌آفرین داشته باشد؛ با این کار یک تأثیرِ تحوّل‌آفرینی در کشور به وجود می‌آید
کشور قوی با مجلس قوی بوجود می آید
ایران باید قوی بشود؛ اگر قوی بشود، دشمن مأیوس میشود، توطئه‌های دشمن در نطفه خفه میشود و به نتیجه نمیرسد؛ این نتیجه‌ی قوی شدن است. یکی از مصادیق قوی شدن همین است که یک مجلس قوی داشته باشیم؛ مجلسی که در مقابل توطئه‌های دشمن، با وضع قوانین لازم، با هدایت دولتها به سمت مطلوب، بتواند کشور را مصونیّت ببخشد؛ یک مجلس قوی این جوری است.
از قزائن پیداست که مجلس قوی به همت ملت ایران در حال شکل گیری است وکیفیت نامزدها و میزان مشارکت مردم هم این واقعیت را اثبات نموده است .



تلاش دشمن علیه نیروهای انقلابی

یکی از این کشورهای عنودِ منطقه، که نمیخواهم اسم بیاورم، پول داده به یک رسانه‌ی غربیِ انگلیسی تا او در برنامه‌ی زبان فارسی‌اش حرفهایی بزند که مردم را از گرایش به آدمهای انقلابی دور کند؛ پول خرج کردند، دلار نفتی خرج کردند برای اینکه مردم را اغوا کنند و به یک سمت دیگر ببرند.
این تلاش دشمن متاسفانه در داخل توسط دوستان نا آگاه هم دامن زده میشد و بجای اینکه رقیب خود را افراد غیر انقلابی بدانند . اشتباها دیگر سلایق درون خود را رقیب تصور کردند .
شعار میدادند با انتخاب نیروها ی انقلابی ، جنگ میشود ؛ تحریمها افزایش می یابد ؛ مردم فقیر تر میشوند !



مصیبت راهیابی افرادی مثل مجلس ششم

عزیزان من! ما در مجلس شورای اسلامی یک روزی نمایندگانی داشتیم -در همین مجلس شورای اسلامی خودمان- که امروز همانها نوکر و کُلفَت آمریکا و دشمنان ایرانند، دشمنان جمهوری اسلامی‌اند؛ [امّا] یک روزی اینجا نماینده بودند!
خوشبختانه یک ترکیب متناسبی در مجلس بوجود آمداز بین جوانان و بین افراد باتجربه؛ این لازم بود.رهبر انقلاب همیشه روی جوانها تکیه میکردند، امّا معنایش این نبودکه از آدمهای مجرّب و دانا و راه‌بلد، انسان چشم بپوشد. جوانها در واقع کنش‌گر اصلی، پیشران و حرکت‌دهنده‌ی به جلو هستند؛ وجودشان بنابراین لازم است؛ هم در دستگاه‌های دولتی لازم است، هم در دستگاه‌های قانون‌گذاری لازم است، [هم] در بخشهای مختلف لازم است. این جوانگرایی‌ای که معظم له گفتند یک ضرورت قطعی کشور است؛ امّا به معنای این نیست که آدمهای مجرّب، کارکشته، راه‌بلد، کاربلد از دُور خارج بشوند؛ لذا، ترکیب این دو یک ترکیب مطلوبی است.

محور دیگر سخنان مقام معظم رهبری پیرامون یاوه گوییهای آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی یود که در آینده بدان خواهیم پرداخت .


۱۳۹۸/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...