نسخه چاپی

افزایش بهای نفت پس از افت ۴ درصدی

بهای نفت خام برنت ۴۹ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش پیدا كرد و به ۵۶ دلار و ۷۹ سنت در هر بشكه رسید.


به گزارش نما، با وجود افزایش نگرانی‌ها بابت گسترش کرونا به خارج از قلمرو چین و همچنین کاهش تقاضای نفت ، بهای امروز (سه شنبه) طلا ی سیاه ثابت ماند. پس از آنکه سرمایه‌گذاران در صدد خرید ارزان نفت پس از سقوط چهار درصدی قیمت‌ها در روز دوشنبه برآمدند، بهای نفت در معاملات امروز بهبود پیدا کرد.

اخبار اقتصادی- بهای نفت خام برنت ۴۹ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۶ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت برنت روز گذشته ۳.۸ درصد کاهش داشت. بهای معاملات آتی نفت آمریکا ۴۲ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و قیمت هر بشکه آن به ۵۱ دلار و ۸۵ سنت رسید و ریزش ۳.۷ درصدی روز گذشته خود را جبران کرد.

مایکل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد شرکت "سی‌ام‌سی مارکتس" به رویترز گفت: به دلیل افت شدید قیمت وست تگزاس اینترمیدیت از بالای ۶۰ دلار به پایین ۵۰ دلار در ۶ هفته اخیر، فکر می‌کنم نفت برخلاف بازار‌های دیگر ریسک زیادی را منعکس می‌کند


ی افزود: بازار‌های نفت علاوه بر این در نزدیکی سطح حمایت فنی مهمی قرار دارند که برای وست تگزاس بین ۴۹.۵۰ تا ۵۰ دلار و برای نفت خام برنت بین ۵۴.۵۰ تا ۵۵ دلار است. عوامل تاثیرگذار روی بهای نفت در هفته جاری عبارتند از ویروس کرونا، آمار ذخایر و تصویر و مفاهیم فنی است.

«عبدالعزیز بن سلمان» در حاشیه یک نشست صنعتی در ریاض گفت: هر موضوع جدی نیازمند توجه است. وی در ادامه ابراز اطمینان کرد که تمام اعضای اوپک پلاس تولیدکنندگانی وظیفه‌شناس و پاسخگو هستند.

کیمته اوپک پلاس اوایل ماه جاری توصیه کرد که این گروه تولیدات روزانه خود را به اندازه ۶۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش دهد تا از این طریق با کاهش تقاضای نفت ناشی از شیوع ویروس کرونا مقابله کنند.

عربستان از پیشنهاد کاهش بیشتر تولیدات نفت حمایت کرد، اما روسیه هنوز موضع نهایی خود را در خصوص این موضوع اعلام نکرده است. عبدالعزیز گفته که وی همچنان در حال گفتگو با مسکو بوده و نسبت به همکاری و تعامل ریاض با سایر اعضای گروه اوپک پلاس اطمینان دارد. وی در ادامه گفت: دستمان از ایده خالی نیست؛ خطوط مخابراتی خود را نبسته ایم. این راه همیشه برای برقراری ارتباط روشی خوب بوده است.


۱۳۹۸/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...