نسخه چاپی

سایه تهدید «كرونا» بر سر جشنواره «كن»/چینی‌ها حذف شدند

مسئولان جشنواره فیلم كن با مشاهده اولین مورد مثبت ابتلا به ویروس كرونا در این شهر اعلام كردند نهایت ملاحظه و مراقبت را برای برگزاری سلامت این رویداد مدنظر قرار خواهند داد.




به گزارش نما، روز جمعه اولین مورد ابتلا به ویرس کرونا در شهر کن فرانسه مشاهده شد و دست‌اندرکاران جشنواره کن را واداشت تا بگویند اوضاع را تحت‌نظر دارند.

اخبار فرهنگ و هنر - سخنگوی این جشنواره به ورایتی گفت: فستیوال کن بر روند گسترش بیماری و اجرای آخرین دستورالعمل‌های ارایه شده توسط مقامات محلی و بین‌المللی درباره این ویروس، نظارت دقیق دارد و به صورت مستقیم با دفتر وزارتی در ارتباط است.

وی درباره تأثیر این اتفاق بر فرآیند برگزاری جشنواره در سال جاری میلادی تأکید کرد: هنوز زود است که بخواهیم درباره برنامه‌ریزی برای دو ماه و نیم آینده صحبت کنیم.

این مدیر جشنواره کن افزود: در مورد مقرر و بسته به رویدادهای آتی، جشنواره کن اقدامات لازم و ضروری را انجام خواهد داد و هدف ما اطمینان از حفاظت از سلامت شرکت‌کنندگان و مراقبت از آنها در حین برگزاری این جشنواره است.

شهردار شهر نیس جمعه صبح تایید کرد که تست کرونا ی یک زن در کن مثبت بوده است.

جشنواره فیلم کن از ۱۲ تا ۲۳ ماه می (۲۳ اردیبهشت تا ۳خرداد) برگزار می‌شود و انتظار می‌رود اسامی فیلم‌های حاضر در این رویداد در نیمه ماه آوریل اعلام شود.

در همین حال انتظار می‌رود جلسات «Reed Midem» برگزارکننده بازار کن که قرار است از ۳۰ مارس تا ۲ آوریل تشکیل شود، نیز طبق برنامه و البته بدون حضور خریداران و نمایندگان چینی برگزار شود.

« Reed Midem» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است همه همکاری با مقامات شهر کن که محل برگزاری جشنواره است انجام می‌شود و از همین حالا تیم پزشکی تقویت شده و مجهز در شهر مستقر شده‌اند.

هفتاد و سومین دوره کن به ریاست کارگردان و فیلمنامه‌نویس برنده اسکار اسپایک لی که به عنوان نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار در راس داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن می‌نشیند، برگزار می‌شود.


۱۳۹۸/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...