نسخه چاپی

به بهانه گران شدن قیمت بلیط پردیس های سینمایی

نفس سینما به شماره افتاده است!

وعده ای كه سخنگوی شورای صنفی نمایش در پایان سال گذشته مبنی برگران نشدن بلیت سینماها داده بود، به واقعیت تبدیل نشد و در سال جدید شاهد افزایش 500 تومانی قیمت بلیت پردیس‌های سینمایی تهران شدیم.

سیده الهام جوادی _ همواره بعد از تعطیلات نوروز، نگرانی و دغدغه مردم در خصوص تغییرات قیمتهای کالاهای اساسی و مسکن و خودرو و اقلام مورد نیازشان می باشد، دغدغه ای که این روزها در بیشتر ایام سال نیز به چشم می خورد البته در اغلب موارد به علت اینکه تمام حرفه ها و مشاغل و خدمات مانند زنجیره ای به هم متصل می باشند هر گاه تغییری در قیمت یک کالای اساسی صورت پذیرد بدون شک در تمام مسائلی که باید در قبال آن پول پرداخت کرد نیز تغییرات دیده می شود.

به گزارش نما ، اما این قضیه در خصوص مسائل فرهنگی به گونه ای دیگر است، انتظار مردم از مسائل فرهنگی چیزی فراتر از واقعیت است. در شرایطی که نرخ تورم روز به روز محاسبه می شود و با بالا رفتن قیمت بنزین و دلار و طلا تمام مخارج زندگی بالا می رود دیگر پولی در جیب مردم نمی ماند که از فرهنگ و هنر مملکتشان دیدن کنند رفته رفته سینما و تاتر و کنسرت تبدیل به کالاهای لوکس می شوند که قشر ضعیف و متوسط جامعه قادر به دیدن آنها نمی باشند.

با این حساب دور از واقعیت نمی باشد که سالن های تاتر و سینما خالی از تماشاچی بماند و این مسئله ممکن است ضربه سنگینی را به پیکره فرهنگ و هنر کشورمان وارد سازد و حتی ممکن است سینماداران را مجبور به تعطیلی سینماها بکند.

افزایش قیمت بلیط سینماها
وعده ای که سخنگوی شورای صنفی نمایش در پایان سال گذشته مبنی برگران نشدن بلیت سینماها داده بود، به واقعیت تبدیل نشد و در سال جدید شاهد افزایش 500 تومانی قیمت بلیت پردیس‌های سینمایی تهران شدیم.

این در حالی است که روز به روز ازمخاطبان سینما کاسته می شود و خانواده های ایرانی چند سالی است سینما را از سبد کالای خود حذف کرده اند، بنابراین افزایش قیمت بلیت باعث می شود تماشاگران دیگر همین میل و رغبت فعلی را هم برای سینما رفتن نداشته باشند.

علت ریزش مخاطب؟
اما کم شدن مخاطبان سینما تنها به دلیل قیمت بلیط و گرانی آن نمی باشد بلکه در چند سال گذشته فیلمی که تماشاگر پسند باشد کمتر اکران شده است فیلم های کم مایه و ناتوان با فیلم نامه های ضعیف و صرفا با جذب چند سوپر استار نتوانستند سینما را زنده نگه دارند.

بنابراین خانواده‌ای كه با مشكلات اقتصادی و معیشتی هم روبه‌رو است، زمانی كه هزینه می‌كند و به سینما می‌رود انتظار دیدن فیلمی خوب با مضمونی عالی دارد اما با فیلمی روبه‌رو می‌شود كه نه جلوه‌های ویژه و فیلمنامه خوب دارد، نه كیفیت نه صدا و تصویر خوب. اما سینماداران نیز برای بقا نیاز به درآمد دارند و در وضعیت نابسامان گیشه ها، ناچار به تامین مخارج بالای خود هستند. بنابراین یکی از راه های حل این مساله را در افزایش قیمت بلیت سینماها می بینند.

افزایش قیمت بلیط سینماها تنها در پردیس های تهران اجرا می شود و دیگر سینماهای تهران و شهرستانها از این قاعده مستثنی هستند و البته لازم به ذکر است که بلیط سینماها همچنان در روزهای سه شنبه برای آشتی مردم با سینما به صورت نیم بها می باشد و در طرحی که قرار است به زودی از سوی شورای صنفی نمایش به اجرا در آید دو تا سه سانس صبح همه سینماها نیز نیم بها می شود.

۱۳۹۳/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...