نسخه چاپی

دود غلیظ مشیریه تهران را سفیدپوش كرد!

واحد هفتم سیمان تهران دی ماه سال گذشته بنا به آنچه رییس اداره محیط زیست شهرستان ری "داشتن بخش‌های آلاینده بسیار زیاد از جمله معدن، آسیاب، كوره و انتقال مواد با ماشین آلات سنگین كه تردد این وسایط نقلیه خود موجب آلودگی هوا و گرد و غبار می‌شود" عنوان كرد تا رفع مشكلات آلایندگی و رعایت كامل ضوابط زیست‌محیطی تعطیل شد.

در حالی که دی ماه سال گذشته واحد هفتم سیمان تهران به دلیل آلودگی هوا پلمپ شد و پس از آن قرار بود این واحد طی برنامه‌ای نسبت به رفع آلودگی اقدام کند، شهروندان منطقه مشیریه و رضویه صبح شنبه شاهد انتشار دود غلیظی از این واحد بودند!

به گزارش ایسنا، واحد هفتم سیمان تهران دی ماه سال گذشته بنا به آنچه رییس اداره محیط زیست شهرستان ری "داشتن بخش‌های آلاینده بسیار زیاد از جمله معدن، آسیاب، کوره و انتقال مواد با ماشین آلات سنگین که تردد این وسایط نقلیه خود موجب آلودگی هوا و گرد و غبار می‌شود" عنوان کرد تا رفع مشکلات آلایندگی و رعایت کامل ضوابط زیست‌محیطی تعطیل شد.

کمتر از 15 روز بعد واحد هفتم کارخانه سیمان تهران واقع در محله مشیریه منطقه 15 پایتخت پس از این تعطیلی مجددا با ارایه تعهد و برنامه‌ای برای رفع آلایندگی بازگشایی شد. هرچند آلایندگی این واحد گفته می‌شود به طور مستمر مورد پایش آنلاین اداره کل محیط زیست استان تهران قرار می‌گیرد اما شهروندان منطقه صبح شنبه 30 فروردین با دود غلیظی از این واحد مواجه شدند!

مهندس شوکتی - رییس اداره محیط زیست شهرستان ری در این خصوص به ایسنا گفت: واحد هفتم سیمان تهران پس از تعطیلی سال گذشته نسبت به ارایه برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت رفع آلایندگی اقدام کرد.

وی افزود: در بخش کوتاه مدت این واحد موظف شد در شرایط اوج آلودگی هوا که سیستم فیلتراسیون آن کشش حذف آلودگی را ندارد بار ورودی را کاهش دهد و در بلند مدت نسبت به تقویت سیستم فیلتراسیون، بهسازی خطوط تولید، نصب سنجش‌گرهای محیطی و حذف نقاط آلاینده خط تولید خود اقدام کند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری در رابطه با خروج دود غلیظ از واحد هفت شرکت سیمان تهران گفت:‌ در بازدیدی که در میانه روز از منطقه داشتیم مشکل خاصی ندیدیم و اگر ورود آلودگی به هوا وجود داشته است مربوط به صبح روز شنبه می‌شود.

وی گفت: بروز آلودگی را در هر واحد تولیدی نمی‌توانیم به طور کامل رفع کنیم ولی اجازه تضییع حقوق زیست‌محیطی مردم را به واحدهای صنعتی نمی‌دهیم.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری با تاکید بر اینکه به واحدهای صنعتی اجازه تضییع حقوق زیست محیطی مردم را نمی‌دهیم افزود: اگر از راه تذکرات زیست محیطی به نتیجه نرسیم از راه قانونی اقدام می‌کنیم و با واحدهای صنعتی که با بی‌دقتی و خطای سیستمی باعث آسیب به محیط زیست می‌شود برخورد می‌کنیم همانطور که در دی ماه سال 92 واحد هفت شرکت سیمان را تا 14 روز به دلیل بی‌توجهی به تذکرات محیط زیست تعطیل کردیم.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالیست که مشخص نیست اگر این واحد صنعتی به سیستم پایش آنلاین مجهز است چگونه است که آلودگی آن ثبت نمی‌شود از سوی دیگر اگر آلایندگی این واحد ثبت می‌شود آیا این میزان آلایندگی که در تصاویر و فیلم ایسنا منتشر شده است برای این واحد مجاز است؟

به نظر می‌رسد مسوولان محیط زیست شهرستان ری باید در جهت احقاق حقوق مردم که کمترین آن داشتن هوای سالم است سختگیری بیشتری نسبت به واحدهای آلاینده انجام دهند. از سوی دیگر این سوال مطرح است که آیا زمان انتقال صنایع آلاینده‌ای همچون سیمان و ریخته‌گیری‌ها به خارج از بافت شهری نرسیده است؟

۱۳۹۳/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...