نسخه چاپی

مبلغ یارانه مردم از ۴۵۵۰۰ تومان كاهش می یابد

محمد نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی كار ، با اشاره به اینكه شب گذشته جلسه شورای سیاسی و شورای مركزی حزب متبوعش برگزار شد، گفت: در جلسه شورای سیاسی براساس دستور كار پیش رفتیم و اولین دستور كار هماهنگی جلسه شورای سیاسی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود كه قرار است روز دوشنبه در دفتر وی این دیدار انجام شود.

محمد نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی کار ، با اشاره به اینکه شب گذشته جلسه شورای سیاسی و شورای مرکزی حزب متبوعش برگزار شد، گفت: در جلسه شورای سیاسی براساس دستور کار پیش رفتیم و اولین دستور کار هماهنگی جلسه شورای سیاسی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که قرار است روز دوشنبه در دفتر وی این دیدار انجام شود.

وی افزود: دوستان و سرفصل‌هایی که باید در این دیدار اعمال شود انتخاب شد و مشخص شد که هر یک از دوستان در چه حوزه‌هایی صحبت کنند.

نیشابور اضافه کرد: در جلسه شورای سیاسی بیانیه حزب برای روز جهانی کارگر تنظیم شد. البته در مرحله اول پیش‌نویس بیانیه روخوانی می‌شود و پس از اینکه نهایی شد در هفته آینده منتشر خواهد شد.

سخنگوی حزب اسلامی کار ادامه داد: در این جلسه به ادامه بحث پیرامون استراتژی حزب در انتخابات نرسیدیم و این موضوع به جلسه آینده موکول شد.

نیشابوری با بیان اینکه در جلسه شورای مرکزی پیرامون هدفمندی یارانه‌ها و قیمت حامل‌های انرژی بحث و بررسی کردیم اظهار داشت: اخبار جدیدی که به مجموعه شورای مرکزی رسید نگران کننده بود. از این رو پیش‌بینی‌هایی که قبلا از سوی حزب در خصوص فاز دوم یارانه‌ها مطرح شده بود در حال تحقق است و راهی که دولت یازدهم انتخاب کرده همچنان آن را ادامه خواهد داد و این نگرانی‌های ما را بیشتر می‌کند.

وی تاکید کرد: اخباری هم که از تعداد ثبت‌نام کنندگان در اجرای فازدوم یارانه‌ها به گوش می‌رسد اخباری نبود که دولت یازدهم منتظرش بود و تعداد افرادی که دولت پیش‌بینی می‌کرد از مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها انصراف دهند محقق نشد و به همین جهت پیش‌بینی دولت محقق نشده است.

به گزارش تسنیم، سخنگوی حزب اسلامی کار با بیان اینکه ۵۰ درصد میزان هدفمندی باید به مردم داده شود و مابقی در تولید، اشتغال، بهداشت سرمایه‌گذاری شود، تصریح کرد: اگر دولت بخواهد طبق مُر قانون عمل کند قاعدتا رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان با میزان ثبت‌نام‌هایی که در مرحله دوم صورت گرفته قادر نخواهد بود پرداخت کند بنابر این از میزان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان کاسته خواهد شد و به هر ایرانی ثبت‌نام کننده این مبلغ (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان) تعلق نخواهد گرفت.

نیشابوری همچنین به انتقاد از استراتژی اقتصادی دولت یازدهم پرداخت و تاکید کرد: دولت تز و استراتژی اقتصادی مشخصی ندارد و با این حال وارد فاز هدفمندی یارانه‌ها شده است و ناچار شده راهی را که گذشتگان رفتند ادامه دهد و این راه هم به ناکجا خواهد بود و به تولید و اشتغال کمک نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای مرکزی حزب کار یک ساعت و ۴۵ دقیقه نظرات کارشناسان اقتصادی مطرح و آنها ابراز نگرانی خود را اعلام کردند.

سخنگوی حزب اسلامی کار با بیان اینکه ما بدهکاران بزرگ بانکی داریم اظهار داشت: کسی سراغ آنها نمی‌رود و میزان پولی را که از بانک گرفته‌اند طلب نمی‌کند و معتقدیم دولت دچار کلاف سردرگمی شده و دلیل اصلی آن هم این است که از ابتدا برنامه مشخصی در هدفمندی نداشته و برنامه‌های نامشخص و نداشتن استراتژی معین را در صحبت‌های دولتی‌ها به خوبی می‌توان دید.

“معاونت اجرایی، مشاور ارشد رئیس جمهور و وزیر اقتصاد هر یک چیزی می‌گویند و اگر صحبت‌های ۴۸ ساعته گذشته آنها را کنار هم بگذاریم متوجه خواهیم شد که هیچ استراتژی اقتصادی در بحث هدفمندی یارانه‌ها وجود ندارد و این موضوع ما را نگران می‌کند. به همین جهت نگرانی خود را دوباره اعلام می‌کنیم.”

نیشابوری با بیان این مطلب که امیدواریم دولت این هشدارها را جدی بگیرد و به آن توجه کند، تصریح کرد: ما نگران سبد آرای آقای روحانی هستیم حتی نگرانیم این سبد آراء ریزش کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل روش غلط دولت‌های نهم و دهم در فاز اول بخش متوسط جامعه متلاشی شد و امروز جامعه دارای دو طبقه فقیر و غنی است و طبقه متوسط که می‌توانست به هدفمندی کمک کند وجود خارجی ندارد.

سخنگوی حزب اسلامی کار تصریح کرد: اگر دولت به این هشدارها توجه نکند در آینده با بحران اجتماعی روبرو خواهد شد و بحران‌ها قابل کنترل نخواهد بود.

نیشابوری به پیشنهاد حزب اسلامی کار در خصوص اجرای فاز دوم یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم دولت جسارت به خرج دهد و رئیس جمهور به صورت شفاف در گفت‌وگوی تلویزیونی حضور پیدا کند و مشکلات فاز اول یارانه‌ها را بیان کند.

وی ادامه داد: امیدواریم این جسارت را دولت آقای روحانی داشته باشد که ترمز دستی را بکشد و متوقف کند و پس از توقف با تحلیل صحیح راه را ادامه دهد.

سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: رئیس جمهور می‌تواند در برنامه زنده تلویزیونی حضور پیدا کند و بعد از بیان مشکلات از مردم فرجه بخواهد، یعنی زمان یک ماهه را به عنوان فرجه اعلام کند و بگوید در این فرجه یارانه واریز نخواهد شد و در جهت کنترل تورم، ایجاد اشتغال و زایندگی بخش تولید برنامه‌ریزی‌های خود را معطوف کند. به اعتقاد ما دولت با برنامه می‌تواند جلوی کار را بگیرد.

نیشابوری با اشاره به اینکه ما پیشنهادهای خود را در بیانیه‌ای مطرح خواهیم کرد، افزود: در بیانیه‌ای که به مناسبت روز جهانی کارگر صادر خواهیم کرد که پیشنهادات خود خواهیم پرداخت تا دولت از این غرقاب نجات پیدا کند.

وی ادامه داد: موضع حزب اسلامی کار پیرامون خروج از بحران فاز دوم یارانه‌ها، کنترل، زایندگی تولید و ایجاد اشتغال است متاسفانه دولت دهم به این مسائل توجه نکرد و مبلغ ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان را به ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان تبدیل کرد و از بانک مرکزی قرض و از صندوق نفت و توسعه ملی هم برداشت کرد.

سخنگوی حزب اسلامی کار با بیان این مطلب که ما نظرات و دیدگاه‌های خود را در جلسه امروز که با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواهیم داشت بیان خواهیم کرد، افزود: ما از او کمک خواهیم گرفت تا در این راستا به دولت کمک کند تا دولت بتواند با سلامت فاز دوم یارانه‌ها را اجرا کند.

نیشابوری در پایان اظهار داشت: البته نباید چشم بسته سراغ ضرورت‌ها رفت. اگر چشم‌مان را ببندیم در آینده شاهد شکست دو فاز در بحث هدفمندی خواهیم بود.

۱۳۹۳/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...