نسخه چاپی

سوء استفاده ثروتمندان عرب از دختران آواره سوری

روزنامه عربستانی المرصد گزارش داد كه مدیران شبكه های اینترنتی با انتشار اسامی دختران كم سن و سال سوری و شماره تلفن آنها در مقابل پنج هزار ریال عربستان آنان را به عقد ثروتمندان عرب در می آورند.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، روزنامه عربستانی المرصد نوشت: شبکه های اینترنتی با انتشار اسامی دختران سوری و شماره تلفن آنها بر روی برنامه «واتس اپ» برای پیوند دادن دو همسر، در مقابل پنج هزار ریال عربستان تلاش می کنند و تاکید دارند که این ازدواج ها شرعی و رسمی است.

به گزارش این روزنامه، دامنه به ازدواج در آوردن دختران سوری به حدی در حال گسترش است که سبب نگرانی اداره پناهندگان اردن شده است و دختران آواره سوری می گویند، مردانی به بهانه کمک، به اردوگاه آمده و سپس با آنها ازدواج کرده اند، اما قبل از پایان ماه عسل ناگهان غیبشان زده است.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: با یکی از این واسطه ها که خود را ام علاء معرفی می کرد، تماس گرفته شده است.

وی در این تماس تلفنی ادعا می کند که ماهیت کار آنها خواستگاری و هدف آن دستیابی به پاداش ایجاد پیوند میان دو همسر در راه حلال و همچنین دریافت هزینه ای است که با آن امرار معاش می کند.

ام علاء می گوید: دختران آواره سوری، در پی امنیت هستند و مردان نیز در پی رسیدن به زنان زیبارویی که سرزمین شام به داشتن چنین زنانی شهرت دارد.

وی افزود: همچنین مردانی که به ما مراجعه می کنند، یا افراد مسن هستند یا کسانی که می خواهند ازدواجشان تا مدتی، مخفی بماند.

به نوشته المرصد، بیشتر کسانی که برای ازدواج با دختران کم سن و سال سوری اقدام می کنند مردانی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند که توطئه شان را با توجه به یک خانواده آواره و کمک مالی به آنها آغاز می کنند و پس از موفقیت در این مرحله، دختر آنها را خواستگاری کرده و با آن ازدواج می کنند؛ اما ناگهان، بدون هر گونه اطلاع قبلی، غیب می شوند و چه بسا مردانی که حتی در ایام ماه عسل بدون اطلاع قبلی غیبشان می زند!

ام عبدالکریم، زن آواره 50 ساله سوری در این باره می گوید که یک تبعه عرب که خطیب یکی از مساجد اردوگاه زعتری بود، به یکی از خانواده های آواره کمک فراوانی کرد و سرپرستی فرزندان یتیم دخترشان را که همسرش در سوریه کشته شده بود پذیرفت و پس از مدتی که توانست اطمینان آنها را جلب کند، از آن زن بیوه خواستگاری کرد و در مقابل پرداخت حدود 10 هزار دلار به خواسته اش رسید.

وی همچنین متعهد شد، منزلی برای خانواده همسرش در شهر جرش اردن، اجاره کند، اما در اواسط ماه عسل، ناگهان غیبش زد و دیگر خبری از وی نشد.

۱۳۹۳/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...