نسخه چاپی

مجلس همچنان در مسیر تساهل و تسامح

بهارستانی كه به خزان زرد گراییده است

عکس خبري -بهارستاني که به خزان زرد گراييده است

اگر روزهای ابتدایی شروع به كار دولت كسی ایرادی متوجه وزرای كابینه می كرد به سنگ اندازی و ساده اندیشی متهم می شد اما اكنون تنها چند روز به روزهای آغازین دولت جدید باقی مانده و بررسی برخی اقدامات بعضی وزرا اقدامی شاید دوراندیشانه باشد.

ستوده کاشانی- به گزارش نما ،شاید نه مجلس نهم، همان مجلس سوم و پنجم باشد که خاتمی و مهاجرانی را به استیضاح و استعفا کشاند و نه نمایندگان و البته هیات رئیسه می خواهند بیش از کارت زرد اخطاری به کابینه دولت یازدهم بدهند!
وگرنه اظهارات وزیر ارشادی که می خواهد فیس بوک رفع فیلتر شود، از ممیزی‌های گذشته گلایه دارد، می‌خواهد نویسندگان صریح القلم باشند، هفته نامه 9 دی و یا لثارات را به معرکه توقیف کشانده است، دوست دارد هیچ روزنامه‌ای توقیف نشود و چشم به روی بی قانونی های قانون می بندد، تک خوانی بانوان را خیلی هم غیرمجاز نمی داند، ابتدای سال جدید با سید محمد خاتمی که حالا جایش را پس از سال ها از آن خود کرده دیدار کرده است و.... نباید چندان از منظر نمایندگان تیزبین مجلس دور مانده باشد.
هرچند سوال مجلس از جناب وزیر ارشاد که البته با کارت زرد هم همراه شد بسیاری را بر آن داشت که تصور کنند جنتی این سال را به عنوان وزیر ارشاد به پایان نخواهد برد اما تسامح مجلس با وزیر ارشاد روحانی این عقیده را تقریبا نقش بر آب کرد.
اینکه فرجی دانا هم قرار است از تیر استیضاح به مدد عنایت هیات رئیسه جان سالم به در ببرد هم شاهد دیگری است بر این مدعا که آنها که بر کرسی های بالایی بهارستان تکیه زده اند با تدبیرشان تلاش می کنند امید در دولت نخشکد. حال ثمره این تدبیر و این امید، همه آن هرج و مرجی باشد که در دوره خاتمی و مهاجرانی اتفاق افتاد یا وضعیتی که در دانشگاه های زمان ریاست جمهوری خاتمی و البته فتنه 18 تیر.
اما از آنجا که فرهنگ همیشه مظلوم ترین حوزه بین هم نخبگان و هم مسئولان بوده و البته گاهی کج روی های وزارت فخیمه ارشاد در هیاهوی مسائل سیاسی گم شده به نظر می رسد ذکر بعضی از موارد خالی از لطف نباشد؛ به این امید که نمایندگان ملت به خاطر بیاورند آیندگان آنها را مسئول رای اعتمادشان به وزرا و عملکرد آنها خواهند دانست.
روزهای نخستین روی کار آمدن دولت یازدهم، جناب وزیر نشست هایی با حضور اهالی! فرهنگ و هنر برگزار می کرد که برخی چهره ها هنوز هم بر مواضع محکمشان در جریان فتنه 88 اصرار داشتند.

بعد از آن بحث ممیزی کتاب پیش آمد آن هم حذف ممیزی قبل از انتشار؛ موضوعی که کاملا در جهت خلاف نظرات امام راحل و رهبری معظم انقلاب بود.

اقدامات و اظهارات یکی یکی ادامه یافت؛ این بار نوبت تعطیلی نمایشگاه ها همچون مطبوعات و افق نو بود. نمایشگاه کتاب هم در شرایطی برپا شد که رهبری معظم انقلاب ترجیح دادند علیرغم تاکیدشان به مطالعه و کتابخوانی در این نمایشگاه حضور نیابند.
جشنواره فجر هم برگ زرین دیگری در کارنامه وزیر ارشاد آقای روحانی است؛ آنجا که یک فعال فتنه مدیر می شود و فیلم هایی مجوز اکران می یابند که نه تنها مجوز ساخت نداشته اند بلکه محتوایی خلاف عرف دارد.

بی قانونی روزنامه هایی همچون قانون و بهار از نگاه آقای وزیر چندان بی قانونی هم قلمداد نشد چرا که نه تنها با قانون از سوی وزارت ارشاد برخورد نشد بلکه جناب جنتی از توقیف روزنامه بهار متاسف هم شدند.

از خواست وزیر برای رفع فیلتر فیس بوک و هزینه های میلیونی برای تدفین دو خواننده ضد انقلاب هم که بگذریم از سخنان وی مبنی بر اشکال به مجلس درباره حجاب و وضعیت پوشش برخی بانوان نمی توان گذشت! اشکالی که خود را در صدور مجوز برای ثبت و رونمایی از مانتوهای ورزشکاری به خوبی می توان دید.

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...