نسخه چاپی

تظاهرات علیه جنایات رژیم صهیونیستی در پاریس

هزاران نفر در شهر پاریس پایتخت فرانسه به آمدن به خیابان‌ها و سردادن شعار تجاوزگری و جنایات ارتش رژیم اسرائیل در نوار غزه و حمایت مسئولان فرانسوی از این رژیم را محكوم كردند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هزاران نفر از مردم در خیابان‌های شهر پاریس در همبستگی با ملت فلسطین در غزه تظاهرات کردند. در این تظاهرات اتباع کشورهای مختلف از جمله سوری‌ها، مصری‌ها، لبنانی‌ها، الجزایری‌ها، مغربی‌ها، تونسی‌ها، ترک‌ها و فرانسوی‌ها شرکت گسترده‌ای داشتند.

این تظاهرات از میدان "دانفر روشرو" در منطقه چهارده شهر پاریس آغاز شد و تظاهرات کنندگان پرچم های فلسطین را در دست داشتند و علیه رژیم اسرائیل و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه شعار دادند و او را همدست رژیم اسرائیل دانستند.

تظاهرات کنندگان همچنین شعار "اسرائیل جنایتکار است و اولاند شریک جرم" ، کشتار در غزه را متوقف کنید، اسرائیل را تحریم کنید" و "همه ما فلسطینی هستیم و ما کودکان غزه هستیم" و "آزادی از آن فلسطین است" سردادند. این تظاهرات با حضور گسترده نیروهای پلیس فرانسه برگزار شد که با یونیفورم پلیس و در قالب لباس شخصی در محل حضور داشتند. برگزار کنندگان تظاهرات شمار شرکت کنندگان را نزدیک ۲۵ هزار نفر عنوان کرد.

توفیق تهانی رئیس جمعیت همسبتگی فرانسه و فلسطین به عنوان یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات گفت: خشونت سخنرانی فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به دوست راستگرای تندروی او بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چراغ سبز داد تا کشتار علیه ملت فلسطین مرتکب شود.

وی افزود: اشتباه نکرده ایم زیرا امروز فرانسه بعد از شکست خود در اعمال فشار بر برخی از کشورها به منظور جلوگیری از نشست شورای حقوق بشر، رای ممتنع به قطعنامه ای داد که خواهان تشکیل کمیته ای بین المللی برای تحقیق درباره جنایات اسرائیل در غزه شد. به طور خلاصه، اولاند خواهان تشکیل کمیته تحقیقاتی درباره جرایم اسرائیل نیست.

حملات ارتش رژیم اسرائیل از بیش از دو هفته پیش به مناطق مختلف نوار غزه ادامه داد که در جریان آن دستکم تاکنون ۷۱۸ نفر شهید و ۴۵۶۳ نفر دیگر زخمی شده اند.

۱۳۹۳/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...