نسخه چاپی

تكذیب انصراف مالكی از نامزدی نخست‌وزیری

یك نماینده ائتلاف «دولت قانون» در پارلمان عراق، خبر عضو «فراكسیون الاحرار» درباره عدم نامزدی نوری مالكی برای تصدی نخست‌وزیری را تكذیب كرد.

به گزارش نما، پایگاه خبری «السومریه نیوز» عراق گزارش کرد که یک نماینده از ائتلاف «دولت قانون» که رهبری آن را «نوری المالکی» نخست وزیر فعلی عراق بر عهده دارد، خبر «فراکسیون الاحرار» را درباره عدم نامزدی مالکی برای تصدی نخست‌وزیری عراق، رد کرد.

فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر عراق است.

پیش از این (صبح امروز چهارشنبه) ریاض الساعدی نماینده پارلمان عراق و عضو فراکسیون الاحرار مدعی شده بود که فراکسیون «همپیمانی ملی» برای تصدی نخست‌وزیری پنج گزینه پیش رو دارد و نوری المالکی به دلیل فشارهای سیاسی انصراف داده است.

الساعدی گفته بود که احمد الچلبی و ابراهیم جعفری و عادل عبدالمهدی و خضیر الخزاعی و حسین شهرستانی پنج نفری هستند که برای تصدی نخست‌وزیری عراق مطرح شده‌اند.

در حالی که نوری مالکی و ائتلاف دولت قانون در انتخابات اخیر پارلمانی بیشترین کرسی‌ها را در مقایسه با دیگر احزاب و ائتلافها به دست آوردند، اما برخی مخالفان خواستار نادیده گرفتن این حق قانونی دولت قانون برای معرفی کردن نخست‌وزیر مد نظر خود یعنی نوری مالکی هستند.

روز گذشته نیز مرجع دینی سید محمود الهاشمی نیز با دعوت به تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید، اعلام کرد که نامزدی نخست‌وزیری برای بر اساس نتیجه‌ای باشد که صندوق‌های رأی تعیین کرده است و در این خصوص باید به قانون عمل کرد.

۱۳۹۳/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...