نسخه چاپی

علی دایی:پنج برابر مبلغ پرسپولیس پیشنهاد داشتم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هیچ شناختی از تیم فوتبال نفت تهران ندارم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی نفت گفت: عید فطر را تبریک می‌گویم. فردا بعد از مدتها لیگ شروع می‌شود و امیدوارم ما بازی خوبی انجام بدهیم. هیچ شناختی از نفت ندارم، اما می‌دانم در چند سال اخیر تیم خوبی بوده و امیدوارم با حضور منصوریان که از دوستان خوب من است به غیر از بازی با ما همواره موفق باشد. برخی از بازیکنان این تیم در فصل نقل و انتقالات جدا شده‌اند و آنها بازیکنان جوانی گرفته‌اند و ما هیچ شناختی از نفت نداریم.

وی ادامه داد: بازی اول همیشه سخت است مخصوصاً برای ما، امیدوارم با حمایت هواداران سربلند بیرون بیاییم. این بازی هم برای ما و هم برای نفت سخت و مهم است. دوست داریم بازی اول را با برد شروع کنیم، هدف‌های بزرگی برای این فصل داریم و امیدوارم که نتایج بهتری نسبت به فصل قبل بگیریم. تمرینات و اردوهای خوبی داشتیم و امیدوارم بتوانیم نتایج لازم را بگیریم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه برخی بازیکنان کارت پایان خدمت مشکل‌دار دارند و نام حسین ماهینی بازیکن پرسپولیس هم در این فهرست است و شما هم درگیر این مسئله شدید، گفت: من که با این مسائل درگیر نیستم، این مسائل در دو سه ماه اخیر بحثش مطرح شده است و مسئله مهم این است که ببینید بازیکن کی و کجا چنین کاری انجام داده و کارت پایان خدمتش را گرفته است. حسین ماهینی 6، 7 سال پیش کارت پایان خدمت خود را در استقلال اهواز گرفته که به پرسپولیس هم مربوط نمی‌شود و هنوز هم صحت و سقم آن را نمی‌دانم. هر کسی کار غیرقانونی بکند باید تاوانش را بدهد. بازیکنان تافته جدابافته نیستند، همه باید خدمت سربازی بروند. چطور آن فردی که در دورترین نقطه کشور است به سربازی می‌رود اما یک فوتبالیست نباید به سربازی برود؟

وی ادامه داد: در سال 1993 من در حالی که 22 سانت شکمم را در جراحی پاره کرده بودند اما 17 ماه سربازی رفتم، همه باید به سربازی بروند، اما ای کاش روی کارت پایان خدمت دیگر افراد هم که بضاعت مالی خوبی داشته‌اند زوم بشود که آنها چنین کارت‌هایی را چگونه گرفته‌اند و فقط این مسائل روی قشر فوتبالیست نباشد. اگر می‌خواهیم سالم‌سازی کنیم همه را باید به یک شکل نگاه کنیم.

وی ادامه داد: من قبلاً اعلام کرده بودم مهم این است که بازیکن کِی کارت معافیت گرفته و در کدام تیم بوده است. آیا آن باشگاه می‌دانسته یا نمی‌دانسته است. اما اکنون کسانی با چنین مشکلی برخورد کرده‌اند که مدام دم از فوتبال سالم و پاک می‌زنند. افرادی که دم از فوتبال پاک می‌زنند، اکنون باید جوابگو باشند. ماهینی در استقلال اهواز کارت پایان خدمت گرفته و من صحت و سقم آن را نمی‌دانم.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به زحمات رئیس سازمان لیگ گفت: مهدی تاج زحمت زیاد می‌کشد اما ای کاش این اسامی 10، 15 روز قبل اعلام می‌شد تا تیم‌ها تکلیف‌شان را می‌دانستند. ما بر روی حسین ماهینی حساب باز کرده بودیم و تمرینات این هفته‌مان را هم بر اساس حضور او انجام دادیم. کاش این مسئله و اسامی 10 روز پیش اعلام می‌شد تا تمرینات با نفرات جایگزین انجام می‌دادیم. متأسفانه یا خوشبختانه خبرنگاران و صدا و سیما که مرتب بر روی فوتبال پاک مانور می‌دهند، بروند ببینند در کدام تیم‌ها این مسائل انجام شده است و بازیکنان در کدام تیم‌ها این کارت‌ها را گرفته‌اند و تیم‌ها حتی نتایج خوب هم با این بازیکنان گرفته‌اند. صحبتم این بود که مسائل را دقیق بررسی کنیم و شعار ندهیم، زیرا وقتی شعار می‌دهیم، بعد اتفاقاتی می‌افتد که همه چیز زیر سؤال می‌رود.

علی دایی در مورد خداحافظی علی کریمی گفت: علی دایی هر وقت بخواهد از علی کریمی تعریف کند چیز بیخودی است، زیرا همه توانایی‌های علی کریمی را می‌دانند و می‌دانند که او چه زحماتی را برای فوتبال کشیده است و این مسئله چیزی نیست که دایی بخواهد در مورد آن حرف بزند. بزرگی علی کریمی و خدماتش مشخص است، اما متأسفانه برخی خداحافظی علی کریمی را به نحو دیگری عنوان کردند و خواستند پرسپولیس و ما را تحت فشار قرار بدهند که این مسئله درست نیست. بعضی می‌خواهند با برگزاری بازی خداحافظی بگویند کار بزرگی انجام شده و سر و ته همه چیز را هم بیاورند. علی کریمی در زمانی که بازی می‌کرد باید قدرش را می‌دانستیم، اما اکنون هرکدام می‌خواهند به خاطر منافع خودشان از خداحافظی علی کریمی بگویند. به جز علی کریمی خیلی‌های دیگر هم بودند که مظلومانه از فوتبال خداحافظی کردند و هیچ صحبتی از آنها نشده است.

سرمربی پرسپولیس افزود: اما متأسفانه همه سوار بر یک جو می‌شویم و به نفع خودمان از آن استفاده می‌کنیم. من برای علی کریمی آرزوی موفقیت می‌کنم و در این چند سال همه دیده‌اید که به ندرت درباره علی کریمی حرفی زده باشم. برای علی کریمی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم از او برای پست‌های فوتبالی استفاده شود، زیرا او توانایی‌های زیادی دارد.

دایی در مورد اینکه عملکرد باشگاه پرسپولیس را در فصل نقل و انتقالات چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا از عملکرد باشگاه راضی هستید یا نه، گفت: دوست داشتم در آرامش کارم را انجام بدهم تا راحت‌تر بتوانیم تصمیم بگیریم، من فقط به خاطر آرامش تیم مصاحبه نکردم و حرف و حدیث زیادی هم شنیدم، اما جبهه نگرفتم، زیرا می‌خواستم آرامش داشته باشم و جواب خیلی از افراد را ندادم، اما همه مسائل و اتفاقات باشگاه را رصد می‌کنم. مطمئن هستم در مورد جدایی سیدجلال، پولادی و خلعتبری از پرسپولیس سؤالات زیادی در ذهن هواداران نقش بسته است.

سرمربی پرسپولیس در مورد وضعیت مهرداد پولادی گفت: چند بار با پولادی تماس گرفتم اما جواب نداد، یک‌بار با باشگاه صحبت کرد، تا جایی که من می‌دانم پولادی با پرسپولیس قرارداد دارد و اسمش را هم رد کرده‌اند، اما منِ مربی چه کار می‌توانم بکنم؟ برای باشگاه سقف ۱۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و ما براساس این شرایط باید کار کنیم و با بودجه ۱۸ میلیارد تومان باید تیم را ببندیم. خلعتبری بازیکن بسیار بزرگی است و به جز فوتبال رفیق من است. اما شرایط باشگاه را هم باید در نظر گرفت، دوست داشتیم این سه بازیکن را داشته باشیم. سال قبل این سه بازیکن خیلی به من کمک کردند مخصوصاً سیدجلال و خلعتبری که کنار ما بودند، اینجا باید از زحمات رحیمی هم تشکر کنم، او همه جوره تا جایی که می‌توانست به ما کمک کرد.

دایی افزود: در یارگیری سه بازیکن خوب را از دست دادیم و چند بازیکن هم در فهرست من بودند که نتوانستیم آنها را بگیریم. من با بازیکن حرف زدم و بعد هم باشگاه پیگیر آن شد اما وقتی باشگاه‌های دیگر ۵۰ درصد بیشتر از پول ما به آنها دستمزد می‌دهند ما نمی‌توانیم کاری بکنیم. من به کم و کاست باشگاه پرسپولیس آگاه هستم، شما فکر می‌کنید ارقام باشگاه‌های دیگر که ذکر می‌شود درست است؟ باشگاه ما تمام ارقام را بر اساس قراردادهای واقعی منتشر کرد، اما بازیکنان دیگر ۴۰۰، ۵۰۰ میلیون پیشنهاد بیشتر داشتند و حتی دو برابر قرارداد پرسپولیس به آنها پیشنهاد شد، اما آنها در کنار پرسپولیس ماندند و پرسپولیس را انتخاب کردند و ما به آنها مدیون هستیم. یکسری مسائل دست ما را بست و ما بر اساس شرایطی که داشتیم و نقاط ضعف و قوت تیم بازیکن جذب کردیم، مردم نگران نباشند، اگرچه گفته می‌شود بازیکن بزرگ نگرفته‌ایم اما من قول می‌دهم با تمام وجود در خدمت تیم هستیم.

وی تأکید کرد: برخی بازیکنان از نظر اسمی و فنی بزرگ هستند اما برخی دیگر فقط از نظر فنی بزرگ هستند و هنوز شرایط برای بزرگ شدن اسم‌شان مهیا نشده است که پرسپولیس این فضا را به آنها می‌دهد. دو ماه و خرده‌ای برای بستن تیم تلاش کردیم، اما برخی از بازیکنانی که در لیست هم بودند را نتوانستیم بگیریم. سعی و تلاش‌مان را کردیم. از سیدجلال هم به این خاطر ناراحتم که زودتر تکلیف‌مان را مشخص نکرد. حق قانونی بازیکن است که پیشنهاد بهتر داشته و به آن پاسخ بدهد، قراردادش هم تمام شده بود اما از پولادی هم خبر نداریم و او خودش را به ما معرفی نکرده است.

سرمربی پرسپولیس در مورد جدایی سیدجلال و تغییر ساختار دفاعی پرسپولیس گفت: کل تیم ما در دفاع خوب عمل کرد و ساختار دفاعی تیم ما به نظرم در فصل گذشته خوب عمل کرده است. امسال هم بازیکنان بزرگی در خط دفاع داریم، من به این جوانان اعتقاد دارم و به مردم هم قول می‌دهم که پرسپولیس در این فصل بهتر از فصل گذشته کار کند و ما با جان و دل برای پرسپولیس تلاش خواهیم کرد.

دایی در مورد فوتبال پاک گفت: آرزو می‌کنم روزی برسد که شاهد فوتبال پاک باشیم، در تمام زمینه‌ها فوتبال باید پاک باشد، از فدراسیون گرفته تا باشگاه‌ها، همه باید دست به دست هم بدهیم تا فضای سالمی را در فوتبال به وجود آوریم.

سرمربی پرسپولیس در مورد حضور مدافع تیم کاستاریکا در این تیم گفت: به ما قول داده‌اند که هر چه زودتر او به ایران بیاید و امیدوارم این بازیکن را دراختیار داشته باشیم و فکر می‌کنم تا هفته دیگر او به ایران بیاید، به غیر از ماهینی ما سه جای خالی هم در فهرست داریم که هر وقت لازم باشد از بازیکنان خارجی استفاده می‌کنیم.

دایی در مورد اینکه خودش هم غریبانه از فوتبال خداحافظی کرد، گفت: بحث خداحافظی خودم را نمی‌کنم، خدا را شکر که من در فوتبال به خیلی چیزها رسیدم البته تحصیل هم کرده‌ام، اما به آنچه که از فوتبال می‌خواستم رسیدم، این جایگاه اجتماعی که اکنون دارم از فوتبال است، شاید یک مهندس بزرگ می‌شدم اما این جایگاه اجتماعی را نداشتم و من ممنون خدا و مردم هستم. بحث بر سر این نیست که من بدون خداحافظی رفتم، خیلی افراد دیگر هم بودند که از فوتبال بدون بازی خداحافظی رفتند.

سرمربی پرسپولیس در مورد قرارداد ۲ میلیارد تومانی خودش گفت: متأسفانه شاهد بودیم که علیه من جوی به راه انداختند اما رقم قرارداد من واقعی است و آن را دستکاری نکرده‌اند، من همه قراردادهایم را واقعی می‌بندم، زیرا اگر غیر از این باشد فردا افرادی که می‌خواهند کوچک‌ترین بهانه‌ای از من به دست بیاورند بر روی آن مانور می‌کنند. مطمئناً همکارانم در کادر فنی حق‌شان بیشتر از آن چیزی بود که اعلام شده است.

وی ادامه داد: یک چیز را می‌خواهم برای قضاوت مردم بگویم، اینکه دستمزد مربیان قبلی پرسپولیس را همراه با نتایجی که گرفته‌اند با دستمزد من مقایسه کنید. من نسبت به آنها خیلی کمتر می‌گیرم. مانوئل خوزه قرارداد ۱۰ میلیارد تومانی داشت و یا دنیزلی که استاد من است ببینید چقدر گرفته است. من امسال از تیم آذربایجان پیشنهاد داشتم و پولی هم که به من می‌دادند پنج برابر پرسپولیس بود اما به عشق مردم و خدمت به آنها ماندم تا به هدفی که در پرسپولیس داریم برسیم.

دایی در مورد اینکه راه‌‌آهن قرارداد چند سال پیش او را منتشر کرده است، گفت: من این مسئله را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنم و خدا را شکر می‌کنم که قراردادم واقعی بوده، اما آنها به دنبال برخی مسائل دیگر بودند که این قرارداد را اعلام کردند، مبلغ قراردادم در راه‌آهن بالا بوده است و پایین نبوده، اما روز شنبه من از طریق وکیلم این مسئله را پیگیری خواهم کرد زیرا قصد آنها شیطنت بوده است.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه علی منصوریان از داشتن اسلحه پنهان مقابل پرسپولیس سخن گفته، اظهار داشت:‌ من اول هم گفتم که شناختی از نفت ندارم، اما اسلحه و سلاح پنهان را نمی‌دانم، همه ما یک تیم هستیم و می‌خواهیم بازی خوب و قشنگی را ارائه کنیم.

۱۳۹۳/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...