نسخه چاپی

آقای رئیس جمهور عصبانی نشوید، ابزار اصلی مدیریت سعه صدر است

حبیبی: با سخنرانی مملكت اداره نمی‌شود

دبیركل حزب موتلفه اسلامی گفت: با سخنرانی مملكت اداره نمی‌شود و امیدوارم رئیس جمهور ما را متهم به بی‌سوادی و دعوت به جهنم رفتن نكند، زیرا با این حرف‌ها منتقدین كنار نخواهند رفت.

به گزارش نما محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در اجلاس سراسری دبیران استان‌ها و شهرستان‌های این حزب که در مدرسه موتلفه اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این حزب میراث بزرگ مرحوم عسگراولادی است و نهال موتلفه با حرکت پایه گذاران اولیه و نظر و دستور مستقیم حضرت امام خمینی (ره) به وجود آمد و خون شهدای ۲۶ خرداد ۱۳۴۴ این نهال را آبیاری کرد.

وی افزود: حدود یکسال از بستری شدن مرحوم عسگراولادی که به ارتحال جانسوز ایشان ختم شد می‌گذرد و بنده در اجلاسی که ۴۰ روز پس از فوت ایشان برگزار شد، اطمینان قلبی خود را برای تداوم نظام‌مند فعالیت‌های حزب در‌‌ همان جلسه اعلام کردم.

حبیبی تصریح کرد: مخالفین ما زبان‌های توهم‌آمیز خود را که غالبا آلوده بود بازکرده بودند، اما خدا را سپاسگزاریم که بعد از ۵۱ سال رمز ماندگاری حزب موتلفه اسلامی، در ثبات قدم است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: استاد مرحوم عسگراولادی به اتکا به سیستم به جای اتکا به شهر مدیریت موتلفه اسلامی تاکید داشتند.

وی افزود: وقتی ما می‌گوییم حزب یعنی همه مدیران و اعضا هستند و اگر تداوم کار حزب تحقق پیدا کرده، مرهون فعالیت‌های دلسوزانه تک تک شماست.

حبیبی اظهار داشت: برای آینده حزب نیز پای فشردن بر اصول و ثبات قدم ضروری است، اما در روش‌ها معتقد به تحول و آسیب‌شناسی دائم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هستیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: موضوع جوان‌گرایی در موتلفه اسلامی موضوعی حیاتی است، پیران موتلفه اسلامی در جایگاه خود مدتی خواهند بود اما اگر در هر حزبی جوان‌گرایی صورت نگیرد، این حزب با دست خود مرگش را امضاء کرده است، لذا ما ناگزیر از جوان‌گرایی هستیم.

وی افزود: یک روش فریب‌کارانه جوان‌گرایی این بوده که فاکتور انحصاری و مهم‌ترین عامل را فقط جوان بودن و سن کم می‌دانستند یعنی هرکس سنش کم بود ولو اینکه هیچ تجربه‌ای هم نداشت برسر کار بیاید، در حالیکه این هم جوان‌گرایی و هم جوان و موضوع مدیریت را خراب می‌کند.

حبیبی اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامی جوان‌گرایی را به عنوان موضوع حیاتی از سربازی به سرداری رسیدن می‌داند و برخی در موتلفه ۲۰ سال است که فعالیت کرده و سردار شده‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: در موضوع بانوان و جوانان هم کارهایی انجام شده، اما کار در این بخش یک کار مقطعی و یک بعدی نیست، بلکه کار دائمی است و آن‌ها که اهمیت کار بانوان را کم گرفته‌اند اشتباه می‌کنند.

وی افزود: امام خمینی (ره) در صحیفه خود از زنان بسیار نام برده‌اند و یقینا ایشان نقش زنان را در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نه تنها مساوی بلکه بالا‌تر از نقش مردان می‌دانند.

وی گفت: به امام خمینی (ره) گفته بودند که اجازه دهید خانم‌ها برای دیدار نیایند و وقتی آقای عسگراولادی این را به امام (ره) گفتند، ایشان فرمودند خیال می‌کنید شاه را اعلامیه‌های ما بیرون کرد؟ نه، این خانم‌ها بودند که شاه را از کشور بیرون کردند.

حبیبی تصریح کرد: در انتخابات نیز ۵۰ درصد آراء در اختیار خانم‌هاست، البته بنده هرگز نگاه ابزاری به ظرفیت بانوان را نمی‌گویم و این توهین به آن‌هاست که برای رای دادن به ما از آن‌ها یاد کنیم.

وی گفت: جوانان موتور اصلی حرکت انقلاب هستند و این یک موضوع ضروری است.

حبیبی اظهار داشت: بر روی اجرای چشم انداز ۱۵ ساله حزب موتلفه و ۳ پیش شرط مهم مطرح شده در آن اصرار دارم و آن کار حزبی دارای اهمیت است که رابطه آن با چشم انداز ۱۵ ساله مشخص باشد، وگرنه ممکن است کار خوبی باشد اما کار خوب بی‌ربط است.

وی افزود: در بند اول چشم‌انداز تولید فکر و گفتمان براساس مبانی اسلامی و کانال‌کشی تولید فکر بین خودمان و مردم را مدنظر قرار داده‌ایم که مورد توصیه مکرر مقام معظم رهبری در سال ۶۹ در ملاقات با اعضای شورای مرکزی موتلفه اسلامی بوده است.

وی افزود: افزایش توانمندی حزب برای داشتن برنامه‌ای که کشور با آن اداره شود مهم است، حزبی که حکومتی اداره نشود حزب نیست و ما ناگزیر از فعالیت حکومتی هستیم و برای اداره کشور باید حرفی برای گفتن داشته باشیم، بنابراین دبیران حزب در شهرستان‌ها باید خود را مسئول حکومتی بدانند.

حبیبی خطاب به دبیران شهرستان‌ها و استانهای حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر نظام جمهوری اسلامی شما را راس هرم مدیریتی شهرستان‌ها قرار دهد، کدام کار حکومتی است که به شما ارتباط نداشته باشد. همه باید این مسئولیت را احساس کنید در غیر این صورت دبیر حزب نیستید.

وی افزود: دبیران استانی نیز باید ببینند مشکلات مردم و راه‌حل‌های شما چیست، تعامل با مردم در این رابطه معنا پیدا می‌کند نه با نصیحت و پند و اندرز، لذا در بزنگاه‌های انتخابات اگر شما حرف دل مردم را زدید مهم است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: تکیه کردن به اعضای حزب کار بسیار خوبی است اما کافی نیست. اگر ما می‌خواهیم همه مردم شهرستان و استان عضو ما باشند، خیال و آرزوی قشنگی است اما شدنی نیست.

حبیبی تصریح کرد: ما نیازمند موج‌های سیاسی مشروع و معقول در کل استان هستیم تا مردم پای صندوق‌های رای، به ما رای دهند، لذا حزبی که برنامه و مدیر ندارد و برنامه حکومتی هم ندارد به هیچ جا نمی‌رسد.

وی افزود: اینکه بگوییم ما در ۲۶ خرداد شهید دادیم یا سابقه زیادی داریم و هیچ حزبی مانند موتلفه اسلامی نیست، اما در تبلیغات این لازمی است که قطعا کافی نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مرکز مطالعات ما در استان‌ها خواسته تا سند اداره استان در چارچوب اداره کشور تدوین شود، اگر ما حرفی در برنامه اداره استان‌ها نداشته باشیم، حزب نیستیم.

حبیبی تصریح کرد: مدیرانی که استعداد مدیریتی دارند و چه بسا موتلفه‌ای غیر عضو باشند، باید شناسایی شوند، لذا اگر در انتخابات ریاست جمهوری فرد برنده شده فقط بخواهد از حزب خودش مدیر بگذارد، پس بقیه مردم چکاره‌اند، بنابراین تکمیل بانک اطلاعات مدیران و به روز بودن دائم آن مهم است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: یکی از مصیبت‌های انتخابات ریاست جمهوری رقابت‌های لفظی است، زیرا رقابت‌های واقعی جامع‌الاطراف نیست و کسی که رئیس جمهور می‌شود مصیبت بعدی این است که مردم را چگونه در نظر می‌گیرد، لذا با سخنرانی که مملکت اداره نمی‌شود.

وی افزود: برخی از دوستان بعد از گرفتن کار اجرایی تازه متوجه شدند این کار مشکلی است.

حبیبی تصریح کرد: در مشکلات اقتصادی اگر با زبان نظامی بگویم سرتیپ زیاد داریم، ولی سرلشکری که هدایت کند نداریم، امروز وزیر یک چیزی می‌گوید و فردا معاون رئیس جمهور چیز دیگر و قبلا هم همینطور بود.

وی افزود: حزب می‌خواهد این مسائل را درست کند، زیرا اگر حزب باشد و رئیس جمهور هم حزبی باشد، از قبل از انتخابات وزرای خود را کادرسازی کرده و در رابطه با مدیران اگر مثلا بگویند در آموزش و پرورش ۱۰۰۰ نفر مدیر می‌خواهیم می‌گوییم که قبلا ۲۰۰۰ نفر را شناسایی کرده‌ایم.

وی با اشاره به بند سوم چشم انداز حزب موتلفه اسلامی با موضوع کادرسازی اظهار داشت: اگر برنامه و کار اجرایی خوب باشد اما آدم نداشته باشیم باید آدم گدایی کنیم که معلوم نیست تفکر موتلفه را در اداره کشور عملی کند. به اعتقاد ما بقیه احزاب هم باید چنین شرایطی را واجد باشند، در غیر این صورت و بدون داشتن این سه پیش شرط حزب نیستند.

۱۳۹۳/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...