نسخه چاپی

مهاجم برزیلی سپاهان در گفتگو با نما:

به دوستانم توصیه میكنم برای ادامه فوتبال به ایران بیایند

عکس خبري -به دوستانم توصيه ميکنم براي ادامه فوتبال به ايران بيايند

لوسیانو پریرا مندز گفت:شناختی از ایران نداشتم و چیز زیادی در موردش نمیدانستم. اما الان از بودن در ایران راضی هستم و وقتی به برزیل میروم به دوستانم توصیه میكنم اگر دوست دارند برای ادامه فوتبال خود به ایران بیایند.

به گزارش نما ،سپاهان در 2 بازی اخیر خود عملکرد خوبی نداشته است. لوسیانو پریرا مندز مهاجم برزیلی این تیم که فصل پیش از فولاد خوزستان به جمع زردپوشان اصفهان اضافه شد نتوانست همانند دیگر مهاجمان سپاهان در گلزنی موفق باشد تا سپاهان صدرجدول را به استقلال تهران واگذارکند.
گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا

سپاهان لیگ چهاردهم را خوب شروع کرد اما در 2 هفته اخیر 5 امتیاز از دست داد تا استقلال به صدرجدول تکیه بزند. علت نتیجه نگرفتن سپاهان مقابل نفت تهران و فولاد چه بود؟
اتفاقاتی در فوتبال رخ میدهد که نمیتوانی پیش بینی کنی و برای همین این ورزش بیشترین علاقهمند را در سرتاسرجهان دارد. در بازی با نفت اگر مدافع ما اخراج نمیشد ما میتوانستیم گلی که خوردیم را جبران کنیم و به بازی برگردیم. اما این اتفاق رخ داد و ما شکست خوردیم. برابر فولاد هم بیشتر صاحب توپ و میدان بودیم و فرصتهای خوبی را هدر دادیم. فولاد هم با یک گل فوق العاده توانست از شکست بگریزد و بازی را مساوی کند.

اما کیفیت بازی سپاهان نسبت به 3 بازی نخست خود که 9 امتیاز گرفت افت کرده است.
این را قبول ندارم. سپاهان بازی همیشگیاش را ارائه کرد. حریفانی که مقابلشان نتیجه نگرفتیم از مدعیان اصلی لیگ هستند. این دو بازی باعث شد دربازیهای بعدی رقیبان را دست کم نگیریم. دوست نداریم از میان تیمهای بالای جدول جدا شویم چون بازگشت به جمع مدعیان سخت است.

اگر سپاهان بازی همیشگی خود را مقابل نفت و فولاد انجام داد چرا مهاجمان سپاهان در گلزنی ناموفق بودند؟
بهترین مهاجمان فوتبال هم ممکن است در یک یا دو بازی موقعیتهایی خوبی را هدر بدهند. مطمئن هستم مهاجمان سپاهان در بازیهای آینده گلهای زیادی خواهند زد. همیشه که قرارنیست توپهایمان وارد دروازه نشود.

با توجه به اینکه قصد دارید از این پس هیچ حریفی را دست کم نگیرید سپاهان میتواند قهرمان لیگ برتر شود؟
هدفی که از هفته اول داشتیم قهرمانی در لیگ برتر بوده است. با توجه به اینکه رقبای اصلی سپاهان برای قهرمانی به غیر از استقلال همه درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند فشاربیشتری به بازیکنان آنها وارد میشود و ما میتوانیم به خوبی از این فرصت استفاده کنیم. هرچند اگر این موضوع هم نبود ما آن قدر آماده هستیم که بتوانیم قهرمان لیگ برتر شویم.

احسان حاج صفی هم به احتمال زیاد از سپاهان جدا میشود. رفتن او به تیم لطمه نمیزند؟
تیمی که هدفش کسب قهرمانی در لیگ است بودن یا نبودن یک بازیکن مانع رسیدن آن تیم به جام نخواهد بود. زلاتکو کرانچار مربی قابلی است و قطعا به این موضوع فکر کرده است که اگر بازیکنی را بنا به هر دلیلی از دست داد چگونه جای خالیاش را پرکند.
این هفته سپاهان در دربی اصفهان مقابل ذوب آهن قرار میگیرد. تیمی که در 5 بازی 3 امتیاز گرفته و به نظر حریف سختی برای سپاهان نیست؟
هیچ حریفی آسان نیست. ذوب آهن سرمربی خوبی به نام یحیی گلمحمدی دارد که فصل پیش توانست با تیم بی ادعای نفت تهران سهمیه آسیا بگیرد و اینکه هنوز نتوانسته نتایج خوبی با تیم جدیدش بگیرد باعث نمیشود که آنها را دست کم بگیریم. بازیهای دربی همیشه حساس است و فصل گذشته در فولاد متوجه حساسیت آن را در بازی با استقلال خوزستان شدم.

اشاره به فولاد کردی. چه شد که در تیم قهرمان لیگ برتر نماندی و به سپاهان آمدی؟
فصل پیش هم از سپاهان پیشنهاد داشتم اما به خاطر آنکه کار حسین فرکی را قبول داشتم در فولاد ماندم. امسال که او از فولاد جدا شد به سپاهان آمدم که از تیمهای پرطرفدار است و قهرمانیهای زیادی در لیگ برتر دارد.

فولاد هم طرفداران زیادی دارد. انتخاب سپاهان به خاطر پول بیشتر نبود؟
مبلغی که با سپاهان توافق کردیم کمی بیشتر از فولاد بود اما دلیل اصلی آمدنم به اصفهان این بود که امکانات سخت افزاری سپاهان به اندازه باشگاههای برزیلی خوب است و میتوانم در این تیم پیشرفت کنم.

امسال همانند سال گذشته با عبدالله کرمی همبازی هستی. برای آمدن به سپاهان با او مشورت کردی؟
کرمی از دوستان خوب من است و از او خیلی چیزها در مورد ایران یاد گرفتم اما هیچ صحبتی با او برای آمدن به سپاهان انجام ندادم.

در سپاهان به دنبال چه هدفی هستی و میخواهی از این تیم به کجا برسی؟
در هر تیمی که حضور دارم دوست دارم بهترین عملکرد را داشته باشم و در فولاد هم شرایط همینگونه بود و به کمک فرکی، مسئولان و هواداران فولاد بهترین عملکرد را داشتم و دوست دارم که در سپاهان هم شرایط همینگونه باشد. به دنبال این هستم که همانند فولاد همه توانم را برای سپاهان بگذارم تا بازیهای درخشانی مثل آن زمان و یا حتی بهتر انجام دهم.

فکر میکنی در سپاهان هم میتوانی مثل فولاد موفق باشی؟
باید بگویم که از زمانی که وارد مجموعه سپاهان شدم همه چیز را خوب و منظم دیدم و احساسم این است که اینجا هم میتوانم قهرمان شوم. البته با توجه به حضور هافبکهای خوب در سپاهان به آقای گلی هم در این تیم فکر میکنم.

ادینهو مهاجم تراکتورسازی درحال حاضر آقای گل لیگ برتر است و گفته تو تنها رقیبش برای این عنوان هستی؟
با نظر او موافق نیستم. مهاجمان خوبی در لیگ ایران هستند که میتوانند بهترین گلزن لیگ شوند.

چه شد که برای ادامه فوتبالت از برزیل به ایران آمدی؟
به دنبال یک چالش جدید در زندگیام بودم و دوست داشتم با شیوه زندگی مردم جهان آشنا شوم. شناختی از ایران نداشتم و چیز زیادی در موردش نمیدانستم. اما الان از بودن در ایران راضی هستم و وقتی به برزیل میروم به دوستانم توصیه میکنم اگر دوست دارند برای ادامه فوتبال خود به ایران بیایند.

۱۳۹۳/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...