نسخه چاپی

مروری بر مواضع معاون خزانه داری آمریكا به بهانه تحریم های جدید آمریكا بر علیه ایران

ایران در مخمصه عمیق تری فرو خواهد رفت

عکس خبري -ايران در مخمصه عميق تري فرو خواهد رفت

به بعنوان مسئول تدوین و اجرای برنامه تحریمها ، یقین دارم فشار بر ایران همچنان افزایش خواهد یافت

دیوید کوهن، معاون خزانه داری آمریکا و طراح تحریم های اقتصادی بر علیه ایران در مقاله ای که در تاريخ 22 آذر روزنامه وال استریت ژورنال پس از فتح الفتوح ژنو چاپ شد می نویسد:


به بعنوان مسئول تدوین و اجرای برنامه تحریمها ، یقین دارم فشار بر ایران همچنان افزایش خواهد یافت

ایران شش ماه دیگر، زمانی که دوره معامله فعلی منقضی شود، در مخمصه عمیق تری خواهد بود .

دیوید کوهن میزان کاهش تحریم ها را از نظر اقتصادی بی اهمیت دانست و گفت بخش بزرگی از کاهش، از دادن اجازه دسترسی ایران به چهار میلیارد و دویست میلیون دلار درآمدهای خودش ناشی می شود که در خارج از ایران بلوکه شده است .

افزون بر این ، لغو تحریم های آمریکا بر صادرات پتروشیمی و صنعت اتومبیل سازی آن موقتی خواهد بود .

معاون خزانه داری آمریکا تخمین زده است که تجارت اضافی می تواند در شش ماه آینده حدود یک میلیارد و پانصد میلیون دلار درآمد برای ایران فراهم آورد، فقط در صورتیکه تهران بتواند مشتریانی برای خرید اتومبیل و فراورده های پتروشیمی پیدا کند.

وی این کار را دشوار دانسته و افزوده است با توجه به مشکلات دیرینه در بخش اتومبیل و ترجیح واردکنندگان پتروشیمی به قراردادهای طولانی ، عملا درآمد زایی برای ایران در این مدت غیر ممکن خواهد بود .

ضمن آنکه در صورت عمل ایران به تعهداتش ، طی شش ماه آینده فقط هفت میلیارد دلار وارد ایران خواهد شد که با توجه به وضع اقتصاد ایران ناچیز خواهد بود .

دیوید کوهن افزوده است برنامه ای که در ژنو با آن موافقت شد، تحریم ها بر توانایی ایران برای خرید و فروش طلا را به حال تعلیق در می آورد، اما از آنجا که ممنوعیت های باقیمانده، ایران را در استفاده از ذخایر ارزی یا پول خود برای خرید طلا باز می دارد، ارزش این ماده از توافق ، محدود است .

معاون وزارت خزانه داری آمریکا بر این عقیده است که اقتصاد ایران به دلیل برجا ماندن ساختار تحریم های آمریکا به ویژه در بخش های نفت، مالی و بانکی، همچنان گرفتار خواهد بود . دیوید کوهن، همچنین اضافه کرد : آمریکا برای مختل ساختن و از کار انداختن کسانی که برنامه های اتمی و موشکی ایران را تسهیل میکنند ، به اجرای جدی تحریم ها متعهد است و به آن می افزایدآمریکا شرکت های پوششی، گریزندگان از تحریم ها و خلافکاران را شناسایی خواهد کرد و خود آنها را هدف تحریم ها قرارخواهد داد

۱۳۹۳/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...