نسخه چاپی

برگزاری همایش روز یوزپلنگ ایرانی در بندرعباس

مدیركل محیط زیست هرمزگان گفت: همایش روز یوزپلنگ ایرانی به همت اداره حفاظت محیط زیست هرمزگان و سمن‌های فعال استان برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، مجید وفادار بیان داشت: شهریورماه هر سال برای علاقه‌مندان و فعالان محیط زیست یادآور روز یوزپلنگ است و برگزاری همایشی با این نام از سال 86 آغاز شده است.

وی عنوان کرد: همایش مذکور به همت اداره کل محیط زیست و سمن‌های فعال استان هرمزگان در سالن اجتماعات این اداره برگزار می‌شود.

وفادار افزود: به همین مناسبت اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در نظر دارد با همکاری سمن‌های فعال محیط زیستی استان و با حضور نمایندگان شورای شهر، ادارات دولتی، صنایع استان و سمن‌های زیست محیطی در تاریخ 11 شهریورماه برنامه‌ای با هدف ترویج فرهنگ محیط زیست که طبق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفاظت از آن یک وظیفه ملی تلقی می‌شود را برگزار نماید.

به گفته مدیرکل محیط زیست هرمزگان، در این برنامه به وضعیت فعلی یوزپلنگ آسیایی در دنیا و ایران، تاریخچه حضور یوزپلنگ در استان هرمزگان، چالش‌های موجود در امر حفاظت با تاکید بر «کنترل اثرات جاده‌ها بر حیات‌وحش»، وضعیت فعلی حیات وحش کشور و استان و همچنین معرفی پروژه‌های حفاظتی حیات وحشِ در حال انجام در استان هرمزگان پرداخته خواهد شد.

۱۳۹۳/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...