نسخه چاپی

اظهارات روحانی در جلسه هیئت دولت

رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور تقویت شركت‌های دانش بنیان را از سیاست‌ها و اولویت‌های دولت برشمرد و حضور موفق كشور در رقابت جهانی را در گرو توسعه شركت های دانش بنیان دانست و بر تجاری سازی و برندسازی و عبور از مقاله نویسی تاكید كرد.

به گزارش نما ، جلسه هیئت دولت عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری برگزار شد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون مهم ترین مباحث و مسائل روز کشور پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در این جلسه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری گزارشی درخصوص سیاست های اقتصاد دانش بنیان به هیات وزیران ارائه داد.

رییس جمهوری در این جلسه، تقویت شرکت‌های دانش بنیان را از سیاست‌ها و اولویت های دولت برشمرد و حضور موفق کشور در رقابت جهانی را در گرو توسعه شرکت های دانش بنیان دانست و بر تجاری سازی و برندسازی و عبور از مقاله نویسی تاکید کرد.

دکتر روحانی ضمن تاکید بر مطالعات بنیادی و حرکت در مرزهای دانش، تمرکز هر چه بیشتر بر زمینه های کاربردی بویژه در مورد مسایل و نیازهای روز کشور از قبیل آب، برق، انرژی های نو، فناوری نفت و گاز، محیط زیست، دارو و پزشکی را ضروری خواند.

رییس جمهوری همچنین بر بهره گیری از همکاری های کشورهای دیگر در شکل دهی و توسعه شهرک های علمی تاکید کرد و حمایت جدی دولت از شرکت های دانش بنیان را اعلام و کلیه دستگاه های اجرایی را به همکاری با معاوت علمی و فناوری رییس جمهوری در این مورد توصیه کرد.

در ادامه ، گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در باره وضعیت مسکن روستایی به دولت ارائه شد. هیات وزیران جهت نوسازی و بهسازی 200 هزار واحد روستایی در سال 1393 ، با اختصاص سقف 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای هر واحد موافقت کرد.

دولت با اختصاص مبلغ 651 میلیارد ریال اعتبار جهت بازسازی و جبران خسارت و کمک به بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تامین لوازم خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر در استان ایلام موافقت کرد و همچنین با تصمیم دولت مبلغ یکهزار و 657 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز به آسیب دیدگان ناشی از این زلزله اختصاص یافت.

۱۳۹۳/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...