نسخه چاپی

به بهانه ثبت دقیق حوادث صورت گرفت

لباس افسران پلیس مجهز به دوربین شد

پلیس فرگوسن پس از ناآرامی‌هایی كه به دنبال قتل نژادپرستانه یك سیاه‌پوست اتفاق افتاد، پلیس را به دوربین‌های بدنی مجهز كرده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، افسران پلیس در شهر فرگوسن، از شهرهای حومه‌ای سنت‌لوییس که یکی از شهرهای بزرگ ایالت میسوری است پس از وقوع ناآرامی‌ها در این شهر اقدام به پوشیدن دوربین‌های بدنی کرده‌اند. گفته می‌شود این اقدام برای جلوگیری از مناقشاتی است که در روایت‌های مختلف از حوادث تیراندازی مطرح می‌شود.

مایکل براون، نوجوان سیاه‌پوست 18 ساله‌ای بود که چند هفته پیش در این شهر توسط یک افسر پلیس سفیدپوست کشته شد. پس از مرگ براون روایت‌های مختلفی از لحظه تیراندازی به وی مطرح شد. در حالی که پلیس فرگوسن می‌گفت وی پس از درگیری با پلیس کشته شده، شاهدان عینی می‌گویند وی در حالی که دستانش را به نشان تسلیم بالا برده بود، هدف گلوله قرار گرفته است.

این روایت‌های متناقض اکنون سبب شده‌اند که پلیس فرگوسن تصمیم بگیرد افسران این شهر را به دوربین‌های کوچکی که روی لباس نصب می‌شود مجهز کند تا حوادث مربوط به رویدادهایی که پلیس در آنها دخیل است به دقت ثبت شود.

برخی از نهادهای مجری قانون و اتحادیه آزادی‌های شهروندی از این تصمیم حمایت کرده‌اند، منتقدان اما آن را حمله به حریم خصوصی افراد می‌دانند.

خبرگزاری رویترز از قول یک مقام اداره پلیس گزارش داده در تظاهراتی که روز شنبه برگزار شده افسران پلیس این دوربین‌ها را بر روی لباس‌های یونیفرم خود نصب کرده و از تظاهرات‌کنندگان، مکالمات آنها و حتی برخی متلک‌پرانی‌های آنها فیلم‌برداری کرده‌اند.

۱۳۹۳/۶/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...